• teddy

Pysseltråd med tips och idéer

knyttan skrev 2012-06-03 11:32:06 följande:
    Hahaha jag gick in här för att få inspiration till exakt samma fråga, vi har fått ett fint fotoalbum från mamma som hon har haft i tid och evighet utan att använda, framsidan är cremevit och insidan är ljusgråa blad, jag skulle också vilja pimpa den lite och skulle gärna vilja se bilder om någon gjort ngt liknande!
    Vi tänkte att varje par skulle få varsin sida och sedan sätta in foton på dem också. Gärna skaulle det vara någon fråga de skulle svara på med...

Framsidan kan man säkert pimpa med lite fina band, spets och dekorpärlor... fast jag vill inte heller ha för mkt plotter!
    :)

problemet me den jag har är att den inte riktigt e slät på framsidan, liksom... så jag vet inte om klistermärken o sånna självhäftende grejer fäster... hum... 
  • teddy
    Äriqa skrev 2012-06-03 09:25:33 följande:
    Dessa ljusstakar ska stå på borden. med vit spets istället. Kommer även göra servettringar i samma stil.

så otroligt fina!!! är de "riktiga" pinnar/grenar/stubbar som du fixat hål i själv eller?
  • teddy

malli716, den där försäljningen i gränna, e de bara polkagrisar liksom eller godis i allmänhet??

• teddy

Är det någon som vet var man kan köpa billigt silkespapper?Glad

• teddy

okej tack, men några svenska affärer/sidor?

• teddy
    lycklig01 skrev 2012-06-13 14:14:38 följande:
    dollarstore är en affär som finns i sverige! Men tyvärr inte i hela landet
    ja jag såg de, men bara i norrland typ hehe.
    så vi som skåningar kanske inte har nytta av den affären! ;) 
  • teddy

tack cicci90 men jag kör nog inte dit för några silkespapper, hihi ;)
    nä, jag letar vidare...

Har ni några mer bra tips på LÄTT pyssel me vintertema?? 

• teddy

En fråga till er alla som e så duktigt på att syssla och pyssla... Angående ris o liknande till efter vigseln... Kan man bara ha en korg eller liknande med typ löst ris i så folk kan ta sig en näve, eller borde man dela ut en liten påse till alla? Hade det inte funkat?

• teddy
    StockholmBride2012 skrev 2012-06-16 10:52:54 följande:
    Kan tipsa om att Panduro började med deras 50% rea igår. Jag hittade inget med det fanns en del bröllops pyssel på rea..
    menar du i butik eller på nätet?

• teddy
    mirre01 skrev 2012-06-20 09:18:17 följande:

Fiiiiin, hihi, sån har vi me! ;)
    Funderar lite på att pimpa den på nåt sått, men jag vet inte riktigt hur o när jag ser din sådär e den ju väldigt fin som den e... hur har du tänkt innan du bestämt dig? 
  • teddy

pulmonate, jättefina och originella saker! :)

Ni som gjort/gör silkespapperspompoms, va har ni för snören??
    Tjocka snören blir ju inte bra, sytråd e för tunnt o går av för lätt...??
    Jag tänkte att man får använda sig av nån slags genomskinlig tråd sen när de ska hängas upp, typ fiskelina ni vet, men den så att säga första tråden som håller ihop pappren inuti... va ska man ha för tråd där?? 

• teddy
    linst skrev 2012-08-14 16:33:06 följande:
    Jag använde ståltråd för att binda ihop dem i mitten. Sen gjorde jag en liten ögla på ståltråden som jag sedan knöt fast en fisklina i för upphängningen.
    BlomAnna skrev 2012-08-14 22:48:33 följande:
    Jag använde tunn koppartråd för det var det jag hade hemma men mina pompoms blev så fula och sneda att jag inte tänker sätta upp dem Silkespappret bara går sönder när jag ska veckla ut. Nån mer som har problem med det? Gör jag nåt fel mån tro?
    Jag köpte en ganska tunn ståltråd igår, ska testa me den! :)

BlomAnna, kan de va så att du viker dom för smått o för "hårt" lixom?? Jag fick lite problem med en när den liksom var för tajt packad så att säga... men jag vet inte... 
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer