• MochR

Pysseltråd med tips och idéer

första kortet klart

• MochR

det handskrivna är gästerna att det är större är för att jag inte är så bra på att skriva förhand Drömmer

• MochR

du kan fylla dem med sand och sticka ner ljuset i det... annars ha dem som vaser eller ha ett flytljus på toppen och ha blommor eller annat i vattnet under ljuset typ:

annars kanske kan göra något sånt här med dem?

hoppas du fick nån inspiration iaf för det är fina flaskor du köpt Glad

• MochR
    emelie och Jonas skrev 2012-01-04 16:32:47 följande:
    Det lät ju både fint billigt å enkelt! men förstod inte beskrivningen? /M man viker som ett dragspel,blir det inte som en solfjäder då bara ? 6ur fåt du det till en rund boll med massa 'blad'?
    gå in på: http://www.marthastewartweddings.com/226101/pom-poms-and-luminarias så kan du kolla på bilder och läsa om hur man gör det är inte alls svårt, ungarna på jobbet klarade det (låg-mellanstadie barn)
  • MochR

testa med jeansnål annars de är tåligare!

• MochR

oj mitt medelande försvann tydligen.. Jag skrev iaf:

Jag har gjort tyllbollar med tekniken att snurra tyget runt "munkformade" kartongbitar. Jag använde mig av ca 6x150cm tyllremsor som jag linda runt mallen som är ca 7-8cm i diameter (hålet ca2cm) bollarna är ungefär lika stora idiameter. Mina tyllremsor räcker ca 3varv runt och då tyckte jag att de blev tillräckligt täta, men mindre skulle bli för glest!

• MochR
    knyttan skrev 2012-02-28 19:35:13 följande:
    Jag pysslar massor själv...
    Nu håller jag på att sy alla servetterna, men jag kan säga att hade jag vetat innan hur mkt jobb det är så hade jag bara köpt rubbet klart Tungan ute
    Sen ska jag också göra vimplar av olika stuvbitar att dekorera med, och jag ska själv göra blomsterarrangemangen till borden + sy dukar i temafärgen.
    Jag har också pysslat i hop små favoursaskar till gästerna.
    Haha jag håller också på med servetter, inte skoj Tungan ute + löpare och dukar! men det blir bra! Bara att kämpa vidare
  • MochR

mina är av ikeas billiga lakan! Ja de är sladdriga men man kna spraya dem med stärkelse om man vill ha dem hårdare! Själv ska jag bara rulla ihop mina så det gör inget Glad

• MochR
    Mariem skrev 2012-04-24 15:29:11 följande:

Rosor av silkespapper som jag ska använda både som gåva och placeringskort. Ska knyta fast en namnskylt runt varje ros och lägga vid varje tallrik. Dock har jag 30 rosor kvar att tillverka, börjar bli lite långtråkigt nu...
    Åh så fina! förstår att det är riktigt kämpigt
  • MochR
    Stike skrev 2012-04-27 22:23:42 följande:
    Det där med knoppa lakanem var ju super billigt. Har du tips på vad man kan göra med de?
    Jag har sytt dukar, löpare och servetter Glad och de är super lätt att färga! jag har färgat dukarna gröna för att matcha färgtemat!
  • MochR

Har gjort klart omslagen på festhäftena Skrattande

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer