• Fossing77

Hur gör ni med fotografering?

Vi ska gifta oss 11-11-11 på eftermiddagen så det kommer med största sannolikhet att vara ganska mörkt. Vi vill inte ha någon porträttfotografering, då vi båda är värdelösa på att posera. ;) Vi satsar på att en fotograf fixar att ta bilder "in-action" under vigsel och anländande till festen. Förhoppningsvis är det väder att släppa upp thailändska khom loy-lyktor utanför kyrkan. :) En kompis ska vara med och ta bildern under mina förberedelser hos frisör och make up-artist. :)

Finns det någon som har några fyndiga idéer om fotografering?
    Hur ska ni göra?
    Dela med er! Spännande att höra tycker jag. :)

• Svar på tråden Hur gör ni med fotografering?
  • Fossing77
    elinolsson skrev 2011-01-03 17:15:56 följande:
    Jag jobbar själv som fotograf och skulle vilja tipsa er om att det inte är självklart att man måste posera på bröllopsfoto. Det kan bli väldigt fina spontana kort på en porträttfotografering bara genom att ni sitter på en parkbänk och håller om varandra, sitter på en gunga och puttar fart, står och håller om varandra eller något annat som ni själva känner er bekväma med. Det behöver inte vara de traditionella uppställda korten som man kanske först tänker på.
    Om ni inte önskar ta några porträttbilder så kan man absolut ha en fotograf som endast tar kort i kyrkan och på festen. Men då bör ni tänka på att det kommer vara människor runt om kring er och ni kanske inte kommer ha ett kort som minne på hur ni såg ut med kläder och allt på bara just er två. Det kanske kan vara kul att kolla tillbaka på och bara se ett kort på just er två. 

Måste också säga att jag har fotograferat ett vinterbröllop där de släppte ut thaländska lyktor och det var så fint när det började skymma, riktigt romantiskt :) 
    Du har ett par bra poänger där. :) Ska absolut ta en funderare på det. :)
Svar på tråden Hur gör ni med fotografering?