• Mirken

Vigsel i Thailand

Nu ska jag och min kära gifta oss. Vi har pratat en del och kommit fram till att vi gärna vill gifta oss i Thailand.

Jag har googlat en hel del och försökt läsa på så gott jag kan men är det någon här som har gift sig i Thailand? Har en hel del funderingar...

Har ni nå bra sidor att rekomendera? 

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vigsel i Thailand
  • Godis

Något särskilt ställe ni tänkt er?

• Dahlian

Vi ska också gifta oss i Thailand januari 2012, på Koh Lanta.
    Antingen anlitar vi Travel Insight eller Lanta Diver, vet ej än.
    Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa två? Eller någon annan som har gift sig på Koh Lanta, på vilken resort i så fall?

• Thailand 11

Hej vi ska gifta oss i Thailand nu åker i feb. Vi har anlitat Tess via http://www.lamoetweddings.com/
    Kan verkligen rekomendera dem. Jag har läst och haft kontakt med många i thailand inför vår stora dag men de känns bara bäst. =) Hoppas ni hittar några ni tycker om. Om ni vill att det ska vara lagligt i thailand får ni kankse hitta någon annan. Fixar papprena det juridiska på arlanda innan vi åker.

Lycka till hör gärna av dig om du funderar över något mer bara roligt.

Hälsnngar en blivande brud.

• Dahlian

Har oxå läst om Tess och skulle absolut kunna tänka mig att anlita dom, men vi vill ha den lagliga biten så det blir Koh Lanta för vår del. Lycka till med allt, snart gäller det=)

• Thailand 11

Ja det gör ni rätt i! Lycka till med allt.

• Blivande brud 2012

Vi ska med gifta oss i Thailand, blir troligen februari 2012 för vår del.
    Lutar starkt mot Koh Lanta då man kan få det giltigt där. Vi har varit i kontakt med MJ weddings (tror jag det heter). De verkar med bra. 

• 14 feb 2011

Vi gifter oss på Alla Hjärta Dag på Koh Lanta. En tre veckors semester(!)/smekmånad! med start 2:a februari.
    Vi har anlitat Travel Insight (www.travelinsight.net) som jag starkt kan rekommendera Skrattande
    Det blir en giltig vigsel på plats, utan krångel med flera ceremonier vid olika tillfällen. Det är en av de största anledningarna till att vi valde just Travel Insight. Kan knappt bärga mig nu!

• Thailand 11

14 feb 2011
    Åhh underbart det låter alla lycka till er =)

• Dahlian

14 feb 2011; var på koh lanta ska ni ha er vigsel?

• Thailand 11

Åhhh snart åker vi!! Längtar så.... Måste bestämma nu  hur min bukett ska se ut,...

Vad tycker ni brudar.. min klänning är en i tubmodell vit upptill och över magen sen ner till (neran för knäna) är det svarta ränder och rätt stora rosa/röda blommor... Den är hel lång till fötterna. 

Antingen en helvit bukett eller en rosa.... ???^Kan inte vbestämma mig...

wiwiwwi snart e det dax...

• Thailand2011

Thailand 11: Är det en klänning från Halens? Om det är det så är det en sjukt fin klänning! Har själv tittat på den, men den var slut i min storlek... :/ O om det inte är det så är det säkert en superfin klänning i alla fall såklart!! Haha...

Jag funderar också på en klänning med något mönster (om jag någongång hittar en alltså, börjar bli brådis), o då tror jag det blir en bukett med via orkidéer och något grönt....

• Thailand 11

Jaa klänningen är från Halens är jätte nöjd!!  :)
    Vad tycker ni om buketten, vit eller rosa??

• Olga

vit bukett tycker jag... o en blomma i håret....heheheh :) lycka till... grattis :)

• Thailand 11

tack.. =) ska fundera lite mer på saken

• 14 feb 2011

Vi ska ha vår vigsel på Moonlight Bay Resort kl 17.45 den 14 feb Hjärta
    utan följe, endast jag och min M2B - nog det mest romantiska jag (vi!) någonsin kommer göra Glad

• stjärna18
    14 feb 2011 skrev 2011-01-25 13:11:46 följande:
    Vi ska ha vår vigsel på Moonlight Bay Resort kl 17.45 den 14 feb Hjärta
    utan följe, endast jag och min M2B - nog det mest romantiska jag (vi!) någonsin kommer göra Glad

Min svägerska gifte sig här i mars för 2 år sedan och det var sååå romantiskt. Mycket personligare än på de stora stränderna där "vemsomhelst" kan titta på.

Efter vigseln åt vi en jättegod middag som de hade dukat upp nere på den lilla stranden. Ni kommer få en superdag, det lovar jag er! Glad

• Mirken

Oj vad många som ska gifta sig i Thailand. Jag har kikat runt en hel del, man blir ju snurrig till slut :/
    Har dock börjat tänka om lite, är inne på att gifta mig på Arlanda istället å sen fara till Thailand som gift :)

Är det någon av er som har nån blogg man kan följa? Vore spännande :)
    Lycka till alla!!

• Thailand 11

Hej hej

Nu är det snart dax för oss att åka och vi ska gifta osssss!!!!
    Ska bli såååå roligt och underbart!!!

Tror allt kring bröllopet e klart!! Hihi vi har bokat in en träff med Tess veckan innan vår dag..
    Vi kommer att fixa det juridiska bröllopet på arlanda innan vi åker,,,,

=) =) Lycka kram hej

Svar på tråden Vigsel i Thailand