• Luohti

Det här med strumpeband.....

Vad är grejen med strumpeband? Vad ska man ha dessa till? Har sett åtskilliga bröllopsbutiker sälja dessa och brudar säga att de införskaffat dessa. Men vad är det för något?!

• Svar på tråden Det här med strumpeband.....
  • Lindahl

Inget att ha egentligen enligt mig...jag skippade det helt och hållet...
    I alla amerikanska filmer ser man ju jur brudgummen tar av brudens strumpeband med tänderna eller nått liknande...här är det ju inte riktigt så...

• Luohti
    Lindahl skrev 2011-01-04 08:40:53 följande:
    Inget att ha egentligen enligt mig...jag skippade det helt och hållet...
    I alla amerikanska filmer ser man ju jur brudgummen tar av brudens strumpeband med tänderna eller nått liknande...här är det ju inte riktigt så...
    Nä det hade tyckt var riktigt pinsamt, som att halvstrippa inför familjen, nej inte riktigt ok
  • Emma811

För oss som är lite skrockfulla (något gammalt, något nytt, något lånat, något blått) så är det perfekt att använda ett strumpband med lite blått i. Det kan vara svårt annat att komma på hur man ska få in det blå i brudutstyrseln... Jag köpte mitt strumpeband på nätet, hos Diadema.

• förlovadflicka

Tänker inte ha det, fy vad onödigt! (Och det tycker m2b också, sa han :P)
    Fattar inte grejen, jag tänker verkligen inte låta honom ta av det inför bröllopsgästerna, aldrig i mitt liv så varför skulle jag ha det? Och dessutom kan jag tänka mig att det inte är så väldigt bekvämt, det kanske skaver mot det andra benet... 

• Lindahl
    Emma811 skrev 2011-01-04 22:48:34 följande:
    För oss som är lite skrockfulla (något gammalt, något nytt, något lånat, något blått) så är det perfekt att använda ett strumpband med lite blått i. Det kan vara svårt annat att komma på hur man ska få in det blå i brudutstyrseln... Jag köpte mitt strumpeband på nätet, hos Diadema.
    Hade en ljusblå rosett på min bh istället....blev lika bra det, nya smycken, gammal tiara och något litet som var lånat....
Svar på tråden Det här med strumpeband.....