• Fossing77

Någon som använt Optimalprint?

Har hittat fina kort på Optimalprint som vi vill använda, men de kan tyvärr inte skicka ut varuprover. Så jag undrar om någon här har beställt därifrån och om ni varit nöjda i så fall. Svårt när man inte kan få klämma och känna på korten innan man beställt kan jag känna. De har ju väldigt bra priser.

• Svar på tråden Någon som använt Optimalprint?
  • Guinivere

Mm, precis det jag satt och tänkte nu när jag försökte hitta rimliga priser för beställda trycksaker från diverse sidor. Någon som har god erfarenhet av Optimalprint?

• MuBu

Jag har använt dom när jag har skickat ut dopinbjudan!
    och tackkort för dopet.
    Jag är jättenöjd med dom, tjockt och bra papper och bra kvalitet!!

• TheD

Vi köpte Save-The-Date magnetkort därifrån! Gick så bra så :D

• Emblas Mamma

Jag har köpt inbjudningarna och är jättenöjd!

Man kan beställa hem bara 1 inbjudningskort om man vill! Testa och gör det!
    De är ju värt frakten om man får se hur de ser ut först tycker jag :)

• meah2000
    Emblas Mamma skrev 2011-03-03 18:46:27 följande:
    Jag har köpt inbjudningarna och är jättenöjd!

Man kan beställa hem bara 1 inbjudningskort om man vill! Testa och gör det!
    De är ju värt frakten om man får se hur de ser ut först tycker jag :)
    vilket inbjudningskort är det du har beställt?
  • Mizfis och LillRolf

Vi beställde inbjudningskort av dem. Vi blev ganska nöjda. Enda problemet var att vi använde ett typsnitt som nog var lite för snirkligt för att bli bra i tryck, bokstäverna blev inte jämna helt enkelt. Inget man lade märke till om man bara ögnade igenom snabbt, men om man tittade mer noggrannt så såg man det. Mitt tips: Använd inte alltför snirkligt typsnitt. Papperskvaliteten och trycket var annars mycket bra. 

• meah2000
    Mizfis och LillRolf skrev 2011-03-03 19:04:45 följande:
    Vi beställde inbjudningskort av dem. Vi blev ganska nöjda. Enda problemet var att vi använde ett typsnitt som nog var lite för snirkligt för att bli bra i tryck, bokstäverna blev inte jämna helt enkelt. Inget man lade märke till om man bara ögnade igenom snabbt, men om man tittade mer noggrannt så såg man det. Mitt tips: Använd inte alltför snirkligt typsnitt. Papperskvaliteten och trycket var annars mycket bra. 
    får man fråga vilka kort och vilket typsnitt det var?
  • himeko81

Jag beställde därifrån och de som kändes väldigt bra var att många av korten finns i flera versioner, typ save-the-date, inbjudan, svarskort, tackkort, meny osv så det var lätt att få allt i samma serie.
    Dessutom när man äntligen bestämt sig för alla saker man vill beställa och fyllt i all tex får man välja att lägga till saker som tex miljövänligt papper på inbjudan (viktigt för många), om det ska vara blankt papper, färgtryck på baksida .. de försöker också kränga på en massa saker genom beställningens slutskede som tex """gratis""" adresslappar, t-shirts och allt möjligt men ändå till ett väldigt bra pris.
    Åh jag låter som värsta reklamen :O men det är för att jag själv blev så nöjd. Drömmer

• frallan

Vi beställde våra inbjudningar och placeringskort där ifrån, laddade upp egen förlaga från fil och blev ganska nöjd... Hade önskat att det var lite lättare att flytta runt förlagan när man laddat upp den, som man kan göra med en bild när man använder en av deras mallar för att det skall bli perfekt, men det var inte möjligt... vi gillade inte deras mallar så vi ville göra egna..
    Inbjudningarna blev okej, placeringskorten blev toppen!
    Dom är ju utan tvekan ganska billiga, så det är ju värt det!

• Fossing77

Vi har beställt därifrån nu iaf. Väntar spänt på leverans :)

• TheD

Nu när jag tänker efter så var det nog våra inbjudningskort + placeringskort som kom från optimal... och save the date från vistaprint... ;)

Oavsett så blev vi nöjda!

Svar på tråden Någon som använt Optimalprint?