• 4everwe2

Vem ska man bjuda?

Hej på er alla!!
    Har en fundering om vilka man ska bjuda. Förrutom släkten.. Dom närmaste vännerna? Dom man är bra vän med men inte pratar med så ofta? Ytliga vänner som man ändå pratar med ofta? Ja det känns som ett mörker..

Hur har/ska ni göra? Hur väljer man?

Tack på förhand

• Svar på tråden Vem ska man bjuda?
  • 4everwe2

Hmmm hamnade i fel.. skulle i inbjudan inte kläder..

• Moemoe

Det är lite knepigt det där med vem man ska bjuda. Jag och blivande utgick från hur många vi ska bjuda och funderade lite. Vi kommer att bjuda våran närmaste släkt och närmaste vännerna, sådana som vi umgås med mycket. Men även några som vi inte umgås med så mycket, men sådana som man kan träffa med hur mycket tid mellan som hälst och ändå ha precis lika kul med, goda vänner helt enkelt. :) Sen följer vi kanske inte helt kutym heller, några av dem som vi inte umgås med ofta har pojk/flickvänner som vi aldrig träffat, så deras respektive kommer vi inte att bjuda.

Men det finns ju hur många sätt som helst att resonera på, säkert många som tycker på helt andra sätt, men så gör vi i alla fall. :)

• TheD

Jag har väl egentligen inga kompisar som kommer.

Ni bjuder de ni vill helt enkelt.

• Vi2alltid

Vi satte först en gräns för hur många vi kunde bjuda, alltså hur många ekonomin och lokalen tillät. Sedan satte vi oss ner och gjorde en "önskelista" på vilka vi ville bjuda. Sedan fick vi banta ner till antalet som vi kunde bjuda.

Det är viktigt att göra detta tidigt, ifall ni behöver titta er om efter en ny lokal tex.

• moonlightgirl

Ja alla startar på olika sätt. Det första vi gjorde var att sätta oss och skriva upp vilka vi ville bjuda. Vi tog enbart de vi vill dela våran dag med och de andra får ha förståelse med att vi inte kan bjuda hur många som hellst. Sedan kollade vi lokal och vad maten kommer att gå på. Det jag/vi har svårt att uppskatta är hur mycket det drickbara kommer att kunna kosta.

Men iallafall så var det så vi gick till väga.

Vem/vilka ni ska bjuda kan bara ni bestämma, det måste kännas bra för er på eran stora dag.

Svar på tråden Vem ska man bjuda?