• Dazzle

Gifta sig på semester? Erfarenheter och tankar??

Hej

Vi skulle vilja sätta ett datum under juli månad helst i början. Min tanke är att det ska vara fredagen i min sambos första semestervecka så han oxå har varit ledig några dagar innan å vi hunnit med saker å ting i lugn och ro. Vi vill gifta oss på sommaren å jag vill verkligen att vi ska vara lediga hela veckan innan, och sen så man kan åka iväg några dagar efteråt oxå.

Jag tänker att våran släkt och våra vänner som verkligen vill vara med kommer göra sig lediga. Ingen vi känner brukar åka utomlands på några större planerade resor å skulle ett lr två par inte kunna så tycker jag inte det gör hela världen i jämförelse med att vi inte skulle vara lediga före och efter vigseln. Vår familj vill vi ju ha där och vi har tänk att gå ut med datumet till dem när vi har vårt gemensamma födelsedagsfirande i juni (vi fyller båda i midsommarhelgen å vill inte blanda in vår bröllopsdag bland våra födelsedagar) så de kommer ju veta ett år i förväg.. Utöver det kommer vi inte skicka save-the-date-kort som det känns nu. Jag tycker de är bra om man gifter sig typ på nyår eller midsommar då folk ofta har eller ordnar planer. Min sambo har en vän som brukar beställa en fisk-resa vid denna tid och just honom kunde man ju säga till långt innan. 

Jag har läst i några inlägg att flera är negativa till bröllop på semestern, men ni andra där ute som oxå vill ha det? Varför? Hur har ni tänkt? Jag tänker t.ex. att om man har det på en fredag så kan folk fortfarande åka bort under helgen ändå. Däremot kanske några tvingas åka hem, men det är kanske upp till dem om de vill komma lr inte.

Ni som planerar, har ni mött några svårigheter just pga semestertider som ni kan råda eller tipsa eller varna för?

• Svar på tråden Gifta sig på semester? Erfarenheter och tankar??
  • förlovadflicka

Har inte hört några som är negativa till att ha det i semestertider, snarare tvärtom, det är ju högsäsong då! Vi ska nog försöka ta ledigt från jobben (han iaf, får se om jag fått nåt då :P) några dagar innan så att man hinner varva ner och fixa det sista. Tar man det en lördag så kan man ju snarare vara säkrare på att alla kan komma, iaf om man varnar i så god tid som ni :)

• Dazzle

Tack för svar!! Åh gud vad jag längtar, å så e det typ 18 månader kvar!!!  Puh...

Svar på tråden Gifta sig på semester? Erfarenheter och tankar??