• jjim

guldsmed Malmö

Vi söker efter en guldsmed i/runt Malmö som återanvänder (inte byter in) guld. Smeden får jättegärna ha egna goda ideer på vigselringar, ett gott estetiskt öga och en vilja att bolla fram ett lyckat resultat tillsammans med oss . Känner ni till någon/ har haft ett bra samarbete med någon?

Hur lång tid innan ska man ta kontakt med guldsmed för att få sina ringar i god tid?

• Svar på tråden guldsmed Malmö
  • Syrinx

Jag vet att både Liljeroths och Pernlos brukar få bra recensioner, men jag skulle också vilja tipsa om Guldsmed Björn Nilsson i Kristianstad. Fästmannen och jag tog tåget upp från Malmö efter en rekommendation, och hela personalen är supertrevlig och så duktiga! Jonas, som gjorde våra ringar, var helt igenom professionell och hade ett öga för vad som passade oss, både stilmässigt och storleksmässigt. Han använde vårt släktguld till våra ringar, och det var inte alls några problem. Arbetskostnaden var 2000 kr/ring och det är värt varenda krona! Vi är SÅ nöjda, och ska självklart även låta göra vigselringen till mig hos dem.

• jjim

Tack för tipsen. Vet ej om Kristianstad ligger inom räckhåll - ska höra md sambon. Vet ni om Liljeroths eller Pernlos återanvänder vårt guld (far o morföräldrars ringar)?

• La Litchi

Jag rekommenderar David Butler i Malmö. Han och hans fru är super trevliga och resultatet blir kanon.
    Vi gjorde våra förlovningsringar där och kommer att göra min vigselring hos honom. Han återanvänder
    guldet och garanterar att ni får samma tillbaka om jag inte minns fel. Han faller också in under dina önskemål,
    man ritar tillsammans. Du får också prova ett halvfärdigt resultat.
    Tror det tog ca 6 veckor sist. Med vigselringen kommer jag nog göra den 3-4 mån innan.

• Syrinx
    jjim skrev 2011-01-07 20:02:38 följande:
    Tack för tipsen. Vet ej om Kristianstad ligger inom räckhåll - ska höra md sambon. Vet ni om Liljeroths eller Pernlos återanvänder vårt guld (far o morföräldrars ringar)?
    Nej, det vet jag tyvärr inte. Gå in och fråga, känn efter hur det känns är mitt tips - det måste ju kännas bra och att man fungerar ihop med guldsmeden.
  • jjim

Tack för tipsen. Nu ska vi bara kläcka ideer på designen att ta oss med till smeden

Svar på tråden guldsmed Malmö