• repa72

Värdinnekläder

Hej! Min pappa ska gifta sig med sin sambo, de har varit ett par i cirka 7-8 år och bröllopet är i augusti. Jag fick förfrågan att vara värdinna och bl a ta emot gästerna i kyrkan. Är det något speciellt man ska tänka på när det gäller klädseln, tror att det blir kavajkod. Ska jag ha samma färgtema eller ska man ha något annat?

• Svar på tråden Värdinnekläder
  • förlovadflicka

Jag hade nog tagit samma färgtema, om inte annat för att det är kul! Sedan hade jag nog tänkt på att täcka axlarna, inte ha för kort kjol och så vidare så att ingen tar anstöt+att jag inte hade dragit uppmärksamheten till mig själv om jag hade haft något blygsamt :)

• repa72

Låter som att mina tankar har varit rätt hittills.

• ClaraH

Det du ska tänka på är att följa klädkoden naturligtvis. Om du vill ha pondus kan man tänka på att ha kavaj (kanske inte passar i det här sammanhanget, men i finare material så funkar det ju), smycken, både örhängen och halsband, strumpor och en klack på skon. Det här är koder om man vill vara lite mer representativ.

Du kan ju följa färgtemat om du passar i den färgen annars inte tycker jag. Jag tycker också att sånt kan se lite övermatchat ut, så jag hade inte valt att göra det. Välj någon färg som får dig att stråla istället.

Svar på tråden Värdinnekläder