Min tärna vill inte vara med längre - hela planeringen förstörd!!!
Emblas Mamma skrev 2011-01-10 15:12:29 följande:
vad okänsliga vissa av er är!Jag skulle bli skitledsen och också tycka att massa är förstört! ni vet ju inte vad TS planerat för sina tärnor?
Själv har jag köpt jättedyrt tyg till min tärna och sytt upp en klänning, riktigt dyrt! Och JAG betalar - skulle min tärna hoppa av så skulle jag faktiskt kräva pengarna av henne för jag kan ju inte välja en ny tärna med exakt samma mått!
jag skulle kanske inte ens få tag på ett sådant speciellt tyg igen.
Så ha inte så förutfattade meningar - TS kan ha planerat jättemycket!
Dessutom fick jag uppfattningen om att TS GÄRNA skulle betalt tärnan kläderna, hår och smink. Men det var tärnan själv som propsade på att betala. Då kan man ju knappast skylla på ekonomiska svårigheter BARA, för om det nu är så att tärnan är arbetslös så där plötsligt så skulle nog självklart TS betalt tärnan ändå.
Jag hade gjort det - fast nu betalar ju jag redan min..
men hade min tärna först velat betala och sen inte kunnat så skulle jag verkligen betalt åt henne istället. Lättare än att hitta en ny tärna...
Nej. jag tycker det är riktigt taskigt av henne TS. Hon kunde sagt det tidigare att hon hade s.k "scenskräck"..
jag skulle definitivt inte vilja att nån betalar kläder, hår och smink för min del, det är jag alldeles för stolt för.
jag själv har inte ekonomi nog att betala för min tärna, utan hon får stå för klänning och håruppsättning själv (sminkad blir hon gratis av samma som sminkar mig). det kändes pinsamt till en början, men det är så min verklighet ser ut.
men jag kanske skulle ha avstått tärna eftersom jag inte kan betala för henne? eller?
jag tycker nog att det är ganska okänsligt att gå lös på tärnan och beskylla henne för att försöra ett halvårs planering, precis som det förstås är lite märkligt att inte "veta om" sin scenskräck när man tackar ja till att vara tärna. lite förståelse från båda sidor skulle nog sitta fint här, tycker jag. men här tycker jag nog ändå att TS överreagerat ganska rejält.