Min tärna vill inte vara med längre - hela planeringen förstörd!!!
För ett halvår sedan frågade jag mina vänner ifall de ville vara tärnor på mitt bröllop som är u juli.
Den ena sa direkt att hon inte ville, helt okej med mig, men den andra sa ja direkt och erbjöd sig t.o.m. själv att betala allting.
Min syster ska också vara tärna så då hade jag två.
För en månad sedan frågade jag min tärna om hon skulle vara med oss och fixa smink och hår på salong.
Priset skulle bli 490 kr för hår och 250 kr för smink, billigt tycker jag!'
Då svarade hon att hon inte visste för hon tyckte att det lät dyrt och då erbjöd jag mig att betala för det eftersom jag inte vill att hon ska fixa sig hemma.
För någon dag sedan frågade jag ifall hon skulle vara med på det och att jag kunde betala för det. Ville ha svar snabbt eftersom jag hade tänkt ringa frisören imorgon.
Igår, ca två dagar efter att jag frågade henne(på sms) får jag ett svar att om det är okej hoppar hon helst över att vara tärna. Hon hade scenskräck och tyckte att det var jätte nervöst.
Då tyckte jag att det borde hon fan ha vetat när hon tackade ja och det blev ett ganska stort bråk. Sen sa hon att hon hade inte förväntat sig att det skulle vara så dyrt att vara tärna (1500 kr) och att hon inte hade råd.
Då blev jag arg och kallade henne snål och en del andra saker då hon jobbar och fortfarande bor hemma.
Fick till svar att hon inte hade jobbet kvar.
Nähä? Det kunde hon ju sagt från början!
Nu är hon väldigt arg och vill inte vara min tärna eftersom jag har betett mig illa enligt henne.
Men är det konstigt? sex månaders planering är åt skogen och jag vill inte hitta en ny tärna som är ett andrahandsval och i veckan måste jag boka frisör och jag vet inte om jag ska boka till en eller två tärnor.
Just nu känner jag bara att vill hon inte vara tärna så är hon inte välkommen. Hon verkar inte förstå vad det innebär att planera ett bröllop, minsta lilla motgång förstör allt. Ens tärna ska stötta en, inte förstöra hela ens planering.
Jag har bett om ursäkt för en del saker var väl onödiga att säga, men hon är den som borde göra det istället. Man lovar inte någon att vara tärna i ett halvår och sen bara hoppar man av.
Vad ska jag göra? :(