• Vit snö

För tight brudklänning?

Hjälp!
    Jag gifter mig på lördag men undrar hur hårt klänningen ska sitta?
    Det är en bar-axlad klänning med inbyggd korsett liksom (metall-band insydda i livet).
    Förstår att klänningen måste sitta åt lite grann så att klänningen inte ska glida ner, men oroar mig för att få ont i magen av åtklämningen, jag kommer ju ändå att ha den på mig i över 12 timmar!!
    Jag har kurvor, så överkroppen kläms ju liksom ihop i korsetten...
    Vilka erfarenheter har ni??

• Svar på tråden För tight brudklänning?
  • 4Juni2011

Har du snörning eller dragkedja?

• Helena Mikael

Den får ju inte sitta åt så du känner dig strypt. Sedan är ju risken att den ser för "tajt" ut som man knyter åt för hårt. Knyt så det känns bra, hoppa imkring lite hemma så märker du ju om det känns ok.
    Men absolut måste du ju känna dig bekväm i den.

• Vit snö

Det är dragkedja bak, så det går inte att styra tex med snörning hur tight den sitter.
    Ståendes är det inga problem, men det kommer ju att vara en flera timmar lång trerätters middag med spex och tal...

• 4Juni2011
    Vit snö skrev 2011-01-11 09:29:12 följande:

Det är dragkedja bak, så det går inte att styra tex med snörning hur tight den sitter.
    Ståendes är det inga problem, men det kommer ju att vara en flera timmar lång trerätters middag med spex och tal...

Oki, men gör som helena mikael säger hoppa runt med den hemma siter ner och testa hur den känns... om du tycker det blir joobbigt så ta med en vanlig klänning i reserv och be någon följa med dig på toa ibland så att du får öppna den och få luft...
  • Rose marie

om klänningen verkligen är för trång och obekväm så byt klänning hellre.. du kommer bli fotad hela dagen och om det väller över/ blir ihoptryckt så kommer det också med på bild.. bättre att ha en klänning som sitter perfekt efter din kropp, så att du kan njuta av din dag..

Svar på tråden För tight brudklänning?