• Williamsmama

Hjälp någon! Tolkning av graviditetstest!!

Hej! Jag sitter här och håller på att bli galen! Jag har gjort flertalet graviditetstester från testlagret under de senaste 4 dagarna och de visar alla ett extremt svagt litet streck... Jag antar att jag får veta det förr eller senare i alla fall men jag kan inte berga mig till senare!! Bröllopet är om 1,5 vecka och det vore ju så underbart att dessutom få ha en liten i magen!! Man jag vågar inte riktigt tro det. Vad tror ni?

• Svar på tråden Hjälp någon! Tolkning av graviditetstest!!
  • Emblas Mamma

Det ska vara att man r gravid hur svagt strecket än är:)
    Jag gjorde många, många, många test när min flicka precis föddes, varje månad i 2 år eftersom jag inte använde preventivmedel - jag skyddade mig ändå på andra sätt men för säerhets skull gjorde alltid test.
    Och aldrig har något visat ett sånt svagt streck.
    Och jag har samma stickor som du!

GRATTIS! HOPPAS JAG :D hihi!
    Ring till barnmorskan och begär tid direkt efter bröllopet :)

• Williamsmama

Åh tack, men jag vågar inte riktigt tro på det fullt ut.. men det låter ju hoppfullt att du använt samma sort och inte fått några streck.. Då kanske man vågar hoppas i alla fall :)

Tack snälla för svar!

• Emblas Mamma
    Williamsmama skrev 2011-01-12 20:35:48 följande:
    Åh tack, men jag vågar inte riktigt tro på det fullt ut.. men det låter ju hoppfullt att du använt samma sort och inte fått några streck.. Då kanske man vågar hoppas i alla fall :)

Tack snälla för svar!
    Hoppas du! :)
    Det ska vara så och har du gjort såmånga så är det egentligen solklart! Men har för mig sträcken syns mer om några veckor. men jag kan ha fel :)
    När hände det tror du? Kört utan skydd länge? :)
  • kaffeälskaren

Så såg mina gravtest ut när jag väntade min lilla tjej. Jag räknade lite fel på mina dagar så jag testade mig väldigt tidigt i graviditeten. 

Men säger testen att det ska vara två streck för gravid, Så jättegrattis vad roligt! 

• Fjällen2010

Är du osäker så gå och köpe en annan sorts test och gör ett nytt test imorgon. eller ring en barnmorska som du kan komma till och göra ett test.
    Lycka till!

• Williamsmama

Tack snälla alla vänliga :)

Har försökt i mer än ett halvår nu och senaste ägglossningen var den 27- 28 dec så 15-16 dagar sedan...

• nyförlovad

Du ÄR 100% gravid, jag hade exakt så och ännu svagare! Är det ett streck så är du gravid. GRATTIS:)

• turbovampyria

Det står oftast i instruktionerna att oavsett hur svagt det andra strecket är så är det positivt. Grattis du är gravid!

• Etheleglin

Vänta någon dag till och ta ett clearblue. 19 dagar efter oskyddat samlag, alternativt 14 dagar efter ägglossning (eller senare) är bäst att testa. Men eftersom det blir sträck så är du ju gravid, annars skulle du inte haft den sortens hormon i kroppen. Grattis!

• Snartsjuksköterska

Jag ser två sträck, GRATTIS! Jag säger som föregående talare vänta ett par dagar och ta ett digitalt graviditetstest. Clearblue har dem tex. Jag testade med ett sådant en dag innan min mens skulle komma och det sa gravid och det var jag också :). Har nu en tös på 8 månader. Stort grattis det är underbart med barn!

• TheD

Varför inte prova med ett clearBlue som är hur bra som helst? För de tsesten du tog kort på har jag ingen aning om hur jag ska läsa av eller vad som är vad :)

• Thessa01

Du är gravid. Men som andra skrivit, testa med clearblue, då kan det ju synas tydligare. Tidigt i gravidteten kan det bli så där svagt. Grattis.

• Olga

jag har haft samma test o varje gng har det varit det svaga sträcken o jag har ingen bulle i magen.... så jag tror inte att hon va gravid.. annars e jag i 6mån nu heheheh!!!

• ulfolinda

har oxå testat dem testen olga. jag är i vecka 14 nu :)

• Olga

konstigt...grattis... jag har inte haft den turen... har haft den sträcken o e inte gravid ......

Svar på tråden Hjälp någon! Tolkning av graviditetstest!!