Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Vad har ni som avec om ni har någon

Har ni avec till kaffet och i så fall vad har ni då för något?

Vi kommer att ha tårtan som efterrätt och kaffe till det. Behövs avec? Dricker själv inte kaffe så jag har svårt att bedöma det.

Om vi ska ha avec blir det Baileys plus en lite mer "manlig" sort. Finns det någon god i samma prisklass som Baileys eller blir det till att köpa någon dyr cognac eller whiskey?

• Svar på tråden Vad har ni som avec om ni har någon
  • Sebastiána

Vi kan inte riktigt ta med vårt förråd. Flyger 120 mil till bröllopet, så vi handlar i Tyskland och förvarar hos toastmastern fram till bröllopet

• Sebastiána

Som sagt, vi ska till Tyskland och handla. Det blir nog Baileys och cognac ändå. Grönstedts kanske? Jag kan ingenting alls om cognac. Min BM gillar whiskey, men han dricker sorter som inte så många andra gillar så vi kan inte ha någon av dem.

• Sebastiána
    stjärna18 skrev 2011-01-14 10:33:03 följande:
    Ett tips är Xante som är en jättegod päroncognac. Brukar även gå hem hos dem som inte trodde de gillar cognac =)
    Jag gillar själv Xané, men går det hem hos dem som gillar cocgnac?
    Oberon skrev 2011-01-14 10:58:11 följande:
    Om det är konjaksdrickare i sällskapet, lägg några kronor extra på en bra konjak. Grönstedts till exempel har du inte många konjaksdrickare som uppskattar. Larsen, Hennessy eller Martell som exempel tror jag skulle uppskattas mer för liten prisskillnad, speciellt om man köper ifrån utlandet.
    Tack för tipset! Jag har noll koll på cognac
Svar på tråden Vad har ni som avec om ni har någon