Inlägg från: ClaraH |Visa alla inlägg
  • ClaraH

Vad har ni som avec om ni har någon

Vi kommer att plundra vårt förråd. Man samlar på sig varje gång man åker utomlands märker jag och vi dricker sällan själva, det blir mest när vi har gäster. Vi tänkte plocka fram Baileys, Bristol creme, en cognac som jag fick i julklapp förra året som jag inte öppnat ännu och några likörer. Så får folk helt enkelt ta själva vad de vill ha. Både tårta och kaffe får de ta själva, vi tror vi ska ta tårtan efter brudvalsen (+några danser till).

• ClaraH
    Skrattande Jag förstår. Jag tycker egentligen inte att det är nödvändigt med avec. Vi har t.ex. efterrättsvin till efterrätten så det blir väl tillräckligt ändå, men lite festligare är det. Om jag varit tvungen att välja två sorter skulle jag nog tagit Bristol creme och en cognac, en tredje skulle vara Baileys som jag vet att många gillar.
  • ClaraH
    Sebastiána skrev 2011-01-14 11:23:07 följande:
    Jag gillar själv Xané, men går det hem hos dem som gillar cocgnac?
    Oberon skrev 2011-01-14 10:58:11 följande:
    Om det är konjaksdrickare i sällskapet, lägg några kronor extra på en bra konjak. Grönstedts till exempel har du inte många konjaksdrickare som uppskattar. Larsen, Hennessy eller Martell som exempel tror jag skulle uppskattas mer för liten prisskillnad, speciellt om man köper ifrån utlandet.
    Tack för tipset! Jag har noll koll på cognac
    Nej, Jag gillar Xanté men det är inte alls som cognac (som jag för övrigt inte alls gillarGlad).
Svar på tråden Vad har ni som avec om ni har någon