• J och J

macarons...smaksättning

tänker göra macarons till bröllopet.

grön - pistage

lila - lavendel eller viol

blå - ?

vita - ?

behöver tips på smaksättning till blå och vita macarons 

• Svar på tråden macarons...smaksättning
  • Kirsto

Blåbär blir visserligen mer lila i färgen, men gott och passar till färgen på mandelmarängen.
    Vita så funkar ju vit choklad, men jag tycker själv att det blir lite för sött. Om inte färgen är absolut superviktigt att den är VIT så skulle jag köra på citron. Gott!

• J och J

åh citron lät ju awesome.
    man behöver ju inte färga kakan gul.

blåbär ska jag testa

mmm mumma 

• Kirsto

Citron är GRYMT gott! Jag har gjort fyllning med FOX citronkola som jag har smält i grädde (låt det inte koka). Blev asgott!

• misscat81

Jag tycker vit chokladsmörkräm är den absolut godaste fyllningen i macarons. Brukar själv smaksätta med lite hallon också, men då blir ju fyllningen rosa. förstås.

Amitiöst att göra macarons! Jag skulle gärna göra det också, om det inte vore så otroligt tidskrävande, känner att jag kommer ha fullt upp med annat dagarna innan...

• Sommarbrud

Kanske inte hör hemma här,men är det svårt att baka macarons?Tänkte ha det på sonens dop men det kanske är säkrast att köpa? (är inte en super duktig bagare kanske jag ska lägga till...)

• brideo

Hatten av till er som egna macarons! Jag skulle verkligen aldrig orka med allt pill. Coolt och lycka till!

• Dejli

Jag har testat några gånger, och det blir fantastiskt goda maränger... något som liknar makroner brukar det dock inte bli :P

Citronkräm är ju gott, och det brukar inte bli särskilt gult heller om grundsmeten är vit. Citronfromage t ex är ju i princip vit... Kokos kanske?

Svar på tråden macarons...smaksättning