• queenelin

Hur hittar man en bra vigselförättare?

Hej!

Hur gör man för att välja "rätt" vigselförättare? Vi kommer att gifta oss borgeligt i Botkyrka oktober 2011. Jag har hittat till listan på möjliga vigselförättare på kommunens hemsida, men hur vet man var man ska börja? Ringer man runt till alla och försöker få en uppfattning? Bjudar man in till speed-dating med kaffe och bulle, eller vad?

Om någon dessutom har heta tips på en bra person i Botkyrka tages detta tacksamt emot!

• Svar på tråden Hur hittar man en bra vigselförättare?
  • nattmaran

Låter superkul...
    Vet inte hur man hade gjort. Vet du ingen som vigt sej som du kan fråga

• Fårävvör

Jag bor i Uppsala och här har de fem vigselförrättare. De är uppsatta på ett schema och just den dagen vi vill viga oss var det en viss person som stod på schemat, så då fick vi honom... Låter lite tråkigt kanske, men det är så det går till här i alla fall! =)

• queenelin

Hm, nej jag känner ingen som har gift sig här i Botkyrka.

Trist att inte kunna välja som Fårävvör! Hoppas att den ni "fått" är bra och att ni får en fantastisk vigsel!

• Fårävvör
    queenelin skrev 2011-01-14 19:59:33 följande:
    Hm, nej jag känner ingen som har gift sig här i Botkyrka.

Trist att inte kunna välja som Fårävvör! Hoppas att den ni "fått" är bra och att ni får en fantastisk vigsel!
    Jo, precis. Det är just det jag hoppas på! Ett par kompisar har samma vigselförrättare några veckor innan oss, så jag får väl be dom om ett utlåtande efteråt...
Svar på tråden Hur hittar man en bra vigselförättare?