Inlägg från: MeahJ |Visa alla inlägg
  • MeahJ

bröllop år 2013, någon?

Jag startade en likadan tråd för ett tag sen, men det var ingen som svarade i den.
    Så jag hoppar med i denna Solig

Vi kommer att gifta oss sommaren 2013!
    Vi har inte kommit igång med planeringen riktigt än, men klänningen är redan klar.
    Jag såg den för många år sedan och kände att DEN klänningen vill jag stå brud i den dagen jag gifter mig.
    Så jag köpte den, den har hängt i min garderob i 6år nu och jag känner fortfarande att det är klänningen med stort D  Skrattande

• MeahJ
    Hotlena skrev 2011-03-22 17:43:04 följande:
    Här blir det oxå bröllop 2013! =) Den 7e mars är det tänkt, men det är inte 100% spikat ännu. 
    Vi har inte planerat så jättemycket men har en del idéer, jag har hittat en superfin klänning och sparat en bild på den så ska jag kolla om man kan hyra något i den stilen. Den jag hittade var endast till salu, men rent ekonomiskt känns det bättre att hyra.

Wow, mycket imponerad MeahJ att du haft en klänning i garderoben i 6 år! Har du samma karl nu som då? ;) Kan tänka mig att det kan skrämma bort några stycken om man är singel och har den i garderoben, ;P

Vi är dock överrens om många stora saker, min mb och jag, bland annat vill vi ha ett barnfritt bröllop som inte är i kyrkan (ska försöka hitta nån fin lokal/plats), maten och spriten ska vara gratis för alla gäster och budgeten ligger på 40 000:-
    Det är endast pga pengarna som vi väntar till 2013, hade gärna gjort det i år! =) 
    Hehehe, ja det är samma älskling då som nu Skrattande Vi firar 10 tillsammans iår.
    Han blev lite "orolig" när jag köpte klänning, men jag sa att han inte skulle ha någon press när det gäller bröllop.
    Och det kan man lugnt säga att ha inte haft med tanke på att klänningen hat hängt i garderoben i 7 år innan den blir använd Flört
  • MeahJ

Man tackar,
    ja vi hoppas på många fler fina år tillsammans, vilket jag tror att vi kommer få Solig
    För att komma tillbaka till planeringen så kommer vi att gifta oss kyrkligt och vi har också valt att våran bröllopsfest kommer att firas i vuxet sällskap.
    Vi är helt överrens att vi inte kommer att önska oss saker i bröllopsgåva utan om någon vill ge oss något så är det bidrag till vår smekmånad vi önskar oss.

Ja det var lite småsaker som vi är eniga om än så länge!

• MeahJ

Just nu står det ganska still i vår planering.
    Min blivande vill helst att vi far iväg och gifter oss i hemlighet då han tycker att det är så dyrt med bröllop.
    Jag känner inte heller för något stort bröllop men jag känner att jag vill ha närmsta släkten och vännerna med på vår stora dag.
    Skulle jag få som jag vill så blir det (om alla tackar ja) 52 st.Vilket är ganska stort iof (barn är EJ bjudna till bröllopsfesten, det är vi helt överrens om!).
    Men man behöver inte slänga ut 100.000kr. Man kan få ett fint bröllop för mindre peng utan att man snålar.

Hur kommer ni att göra och vad har ni för budget för bröllopet?

• MeahJ

Ja det är verkligen inte lätt att planera, så mycket man måste tänka på.
    Men jag har iallafall hittat vilken brudbukett jag vill ha.
    Samma som denna fast jag vill ha gula rosor istället för gröna Glad

• MeahJ
    raggarbrud2013 skrev 2011-06-09 01:48:30 följande:
    Jag och min älskling planerar giftemål 15/6 2013 just nu har vi inte kommit så himla långt med planeringen men kollar lite kyrkor lokaler osv
    Välkommen till tråden Glad
  • MeahJ
    Mandala skrev 2011-07-10 20:33:11 följande:
    Jag kikar runt på BT fast vi har inte ens förlovat hos. Vi har varit och tittat på ringar och jag vet att det kommer bli en förlovning inom en ganska snar tid, skulle gissa inom 2 månader (när sambon har friat ) Vi har kikat på ringar på två ställen. Först på helt släta förlovningsringar sen på andra stället blev jag förälskad i en smal ring i vitt guld med en liten diamant, den var så söt o det kändes så rätt. Jag har sagt till sambon vilken jag gillade mest men sen är det upp till honom och välja.

Vi har varit ihop i 9år, har tre barn tillsammans och pratat om att gifta oss länge men det har inte blivit av. Jag har antingen varit gravid, mammaledig eller pluggat de sista åren så det är nog den ekonomiska biten som gjort att vi inte redan gift oss.

Just nu har vi iaf planer på att gifta oss 2013 i juni/juli. Vi vet inte om det blir utomhus eller i kyrka, jag vill helst utomhus men han känner mer för kyrkan som hans föräldrar o morföräldrar gifte sig i, samt ett av våra barn är döpta där. Vi kan båda se framför oss att vi har festen i partytält ute på landet hos hans föräldrar. Det ska bli en sommarfest med buffé.

Ja det var lite om våra/mina tankar. Hoppas detta blir en tråd att hänga i som kommer bli mer o mer med aktivitet i
    Vi funderar också på om vi ska gifta oss utomhus, men vi har inte hittat det rätta stället än.
    Måste även kolla om man kan få plats att sätta upp ett tält av något slag om det är så att man får vädergudarna emot sig!
    Man vill gärna inte att varken vi eller gästerna ska bli dygnsura under vigseln.
  • MeahJ
    Mandala skrev 2011-08-02 20:38:14 följande:
    Ja det är ju där funderingarna ligger hela tiden, på vädret.  Regnar det lite kanske alla klarar sig men det skulle ju inte alls kännas kul om det kom värsta spöregnet, ingen omöjlighet ju. Jag tror vi kommer vela in i det sista om ute eller inne, jag har alltid tänkt ute, men sen kanske det vore mer praktiskt att vara inne. Tur vi har lite tid att tänka
    Hehe, ja. Man kan behöva all tid man kan få.
    Det krävs en hel del planering och tänkande!
Svar på tråden bröllop år 2013, någon?