Inlägg från: schmock |Visa alla inlägg
  • schmock

bröllop år 2013, någon?

Jag och sambon bestämde oss förra veckan - vi ska gifta oss.

Vi hade tänkt att det ska bli 2013 så vi hinner spara tillräckligt. Tyvärr är vi arbetssökande just nu, men jag går en utbildning som förhoppningsvis ska ge jobb snart. Jag söker aktivt och går på praktik just nu. Sambon har förresten ett jobb på g!

Strunt i det nu!

Vi köper ringar i höst till vår förlovning. Sen är det bara att spara!

Vi hade tänkt ha ett litet bröllop med närmsta familjen, det blir ca 30 st gäster! Sommarbröllop blir det...
    Har inte planerat nåt än, men kikar och inspireras. Tänkte köpa ett block man kan skriva ner allt i, med olika kategorier. Med färgglada flikar.

Ser verkligen fram emot det, och längtar så tills vi kan köpa ringar!

• schmock

Tack Hotlena! Jo, sommarbröllop ska det bli. Vi spånar mest nu, men det blir nog catering och buffé. Förlovnngsringarna blir i guld, ev. vitt guld med gravyr. Släta, och så blir vigselringen med diamanter :)
    Jag kan ju inte låta bli att titta och planera lite i smyg, så jag vet redan ungefär hur min klänning ska se ut. har väldigt svårt att hitta kläder så jag tänkte att det kan vara bra att ha en klänning att utgå från.
    Jag vill gärna ha med ärmar på, dels för att jag måste ha en bra BH, för de lyfter inte av sig själva ;) dels vill jag gärna skyla armarna lite, men en bolero känns för påklätt! Så surfade jag runt lite och hittade denna underbara på Marie av Danmark (nu är det flera klänningar på sidan, men det är den fjärde neråt:

marianova.com/users/ecmeralda/blog/kungliga-brollopsklanningar-genom-tiderna

Jag har mest tänkt just nu att jag ska låta mig inspireras, jag skriver ner och sparar i en mapp på datorn. Bestämmer vart vi ska vara och så. Så bokar vi om ett år. Det känns långt bort, men tiden går nog snabbt ändå :)

• schmock
    Hotlena skrev 2011-06-02 12:36:02 följande:

Oj, vad fin den var!
  • schmock
    Maiia81 skrev 2011-06-02 12:28:28 följande:
    Jag skulle vilja vara här:
    www.sjostugankolmarden.se/index.php
    haha, skulle också vilja vara där, perfekt med verandan och vattnet!

Vi har bestämt att vi ska gifta oss i min hemstad i ett litet kapell strax utanför stan. Det är så fint på sommaren med otrolig fin natur runt omkring. Det ligger i Värmland. Så fint :)
  • schmock
    Maiia81 skrev 2011-06-03 08:49:08 följande:
    Hm...Nu blev jag nyfiken..Bor ni i Norrköping??
    Nä, vi bor i Göteborg, men kommer från Värmland respektive Småland :)
  • schmock

Idag beställde vi ringarna Solig 9/9 på vår fem-årsdag förlovar vi oss. Är så pirrig i hela kroppen!

• schmock

Vi ska ha lila-vitt-tema med ett stänk av guld Drömmer

Jag tittar runt lite och vi ser hur vi vill ha det med allt. Tex kyrkan är redan bestämd, men vi kollar runt på olika alternativ till lokal, butiker med kläder och sånt så vi får ett hum om priser. Men jag tror det ligger på ca 40 000 kr allting, vi ska bara ha ca 30 gäster och litet och intimt. Men vi ska spara betydligt mer än så för oförutsedda avgifter, och gärna en liten resa på det :)

• schmock

Idag har vi hämtat ut ringarna till förlovningen. Vårt datum är den 9 september... men grejen är att sambon vill redan börja bära ringen nu han tycker inte datumet spelar nån roll. Sen kan inte jag låta bli heller haha Oskyldig Så vad gör man? Här sitter vi med ringarna på fast det står ett annat datum i ringarna :)
    Får väl göra det officiellt den nionde, sen behöver jag inte ha ringen på hela tiden innan dess... Men vad fina de är, Hjärtaså nöjd

Svar på tråden bröllop år 2013, någon?