Inlägg från: Maiia81 |Visa alla inlägg
  • Maiia81

bröllop år 2013, någon?

Hej!
    Här vill jag också vara med.

Vi har planer på att gifta oss 2013, mest för att våra barn blvit så stora så att de kan vara med under själva vigseln, sen får alla barn göra något annat skoj. Inga barn på festen inte..Dels för att barnen kan göra något roligare och dels för att alla ska kunna slappna av o partaja o ha kul :)

Vi har inget spikat datum ännu men vill ha ett sommarbröllop.

Vi började med att säga att det skulle vara litet, men man får ju så mycket idéer när man sitter här så det kommer nog inte bli rikitgt så...

En liten fråga också...Hur får man sin M2b att gå med på att ha ett grönt/rosa/vitt-bröllop?? Flört

• Maiia81

Jaa du, Hotlena..Det är inte lätt att planera alls tycker jag...Det är ju det där med hur stort det ska vara.

Vi satt och spånade lite häromdagen och kom fram till att vi nog blir ungefär 50 st iaf. Och sedan är ju frågan var man ska vara. Min M2b vill gärna ha grillbuffe´och att vi isf har någon som står och grillar under tiden (men att det mesta ändå är klart så att det inte tar allt för lång tid) vilket gör att vi ju måste vara utomhus.

Jag skulle vilja vara här:
    www.sjostugankolmarden.se/index.php
    men har inte vågat ringa och fråga vad det skulle kosta att ha sitt bröllop där. Isf känner M2b kocken där så vi kankse skulle kunna få ett skapligt pris.
    Vi vill iaf vara på ett ställe där man både kan ha själva vigseln och festen (vi ska alltså ha borgerlig vigsel).

Men allt är så svårt..Vill även ha en knälång klänning, och tänkte passa på att köpa en då studentklänningarna kommer för att komma ner lite i pris, men så blir man så bäng och tänker att det kanske ser bör billigt ut...O andra sidan: Vad gör det?? huvudsaken är ju att jag känner mig fin...

Hm..Det är svårt det där..tur att det är ett tag kvar...

O just ja, budget har vi ingen än, men räknar med att det hela kan gå löst för ca 100 000:-. Men självklart hoppas man på (mycket)  mindre...

• Maiia81
    schmock skrev 2011-06-02 19:38:08 följande:
    haha, skulle också vilja vara där, perfekt med verandan och vattnet!

Vi har bestämt att vi ska gifta oss i min hemstad i ett litet kapell strax utanför stan. Det är så fint på sommaren med otrolig fin natur runt omkring. Det ligger i Värmland. Så fint :)
    Hm...Nu blev jag nyfiken..Bor ni i Norrköping??
  • Maiia81
    Hotlena skrev 2011-06-03 10:41:08 följande:
    Men det borde väl inte vara nåt problem att ringa och fråga vad det kostar om ni dessutom känner någon där? Eller är du rädd för vad svaret ska bli?
    Det var verkligen fint så jag kan tänka mig att det kostar därefter...

Tycker absolut att du ska kolla runt nu när det finns så mycket studentklänningar på marknaden! =) Ja huvudsaken är att du känner dig vacker. Det är ingen som kan bestämma att du ska ha en askungenklänning. Jag vill gärna ha en maffig klänning men är samtidigt lite orolig att jag ska känna mig för prinsessig, vilket inte passar min personlighet alls. Men fan, man gifter sig ju bara en gång, man kanske får passa på ;P

grillbuffé tror jag kan bli en riktigt höjdare! Hade vi haft sommarbröllop hade vi nog funderat på det. Men det blir lite kallt att stå ute och grilla i början av mars :P 
    Hm..Jo alltså, egentligen borde man ju inte vara skrämd för vilket svar man får. Det kan ju bara säga vd det kostar, sen får man ju själv ta ställning till om det är för dyrt eller inte...

Satt förut idag och kollade en annan tråd och guuu så mycket fina klänningar det finns alltså...Blir faktiskt lite sugen på att ha en lång klänning med en massa "rysch" men det är verkligen inte jag...

Haha, ja, lite kallt är de nog för att grilla i mars, iaf till ett helt bröllopssällkap ;)
  • Maiia81
    Makeupmyday skrev 2012-06-26 20:07:53 följande:
    Vi börjar bli många som gifter oss 10 augusti 2013! :) Skoj!
    Det är svårt att hålla reda på alla bara ;)
  • Maiia81
    CoG skrev 2012-06-28 10:34:16 följande:
    Det kanske borde finnas en funktion så att man kan skriva in sitt bröllopsdatum under presentationsbilden också.
    Det hade ju varit perfekt :)
Svar på tråden bröllop år 2013, någon?