Inlägg från: Ekorren |Visa alla inlägg
  • Ekorren

bröllop år 2013, någon?

Hejsan!
    Vi håller också på att fundera på bröllop 2013 :)  Vi förlovade oss i januari i år på min fästmans födelsedag. Han vill gärna ha ett vinterbröllop och då skulle det vara lite kul att gifta oss på min födelsedag i mars (som 2013 lyckligtvis är på en lördag!) Passande :D

Vi har inte helspikat något än utan det är mest jag som nördar loss lite, tycker det är kul att planera, har alltid varit sån oavsett vad det gäller! Men det skulle passa bra med vinterbröllop för vi vill båda två resa till Frankrike och det ska ju vara bäst där på vårkanten :)

Jag pluggar fortfarande men är färdig i juni, så för att jag ska hinna vara med och bidra till bröllopskassan blev det 2013. Vi har inte heller satt någon budget än men vi tror runt 50.000 kr och 50-70 gäster. Det är lite därför jag kollar runt också, för att få ett hum om vad det kan kosta så vi vet hur mycket vi måste spara!

• Ekorren

123ost: krångligt det där med inbjudningarna. Vi har tänkt så att de släktingar som vi träffar bjuder vi och de som vi inte har någon kontakt med hoppar vi över. Vi har inte varit bjudna på deras bröllop heller så det känns inte som ett svårt val. Om det skulle hjälpa kan du ju tänka hur du tror att de skulle göra, skulle ni vara bjudna på deras bröllop? Svårt detta.

• Ekorren

jemi2: Jag har också kollat runt på några lokaler, en jättemysig resturang som är lite gammeldags med bjälkar i taket och så. Jättefin men dyrt blir det då. Jag vill ju gärna ha något med lite karaktär, men som det ser ut nu så blir det nog hembygdsgård av något slag och catering.

Svar på tråden bröllop år 2013, någon?