• 28 december

bröllop år 2013, någon?

Vi hade tänkt att först gitfa oss år 2012.

Men vi ändrade oss, eftersom vår ekonomi inte tillät bröllopsfest år 2012. Rynkar på näsan
    (Vi vill gifta oss i kyrkan och sedan har Bröllopsfest med lokal, mat, tårta, dans osv).

Så nu planerar vi att gifta oss år 2013 istället.{#emotions_dlg.flower}

Är det fler som planerar att gifta sig då?
    Vad har ni för planer inför ert blviande bröllop?

Vore kul om vi kunde bolla ideèr med varandra.Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 18:48
    JAG TACKAR FÖR ALLA SVAR SOM JAG HAR FÅTT!
    TACK TILL ER ALLA!

• Svar på tråden bröllop år 2013, någon?
  • jemi2

Hej!
    Min m2b och jag planerar också för bröllop 2013 antagligen någon gång juli/augusti. Trodde att jag var helt galen som var i planeringsfasen redan nu, men skönt att veta att man inte är ensam

Vi har varit förlovade sen i november och ett par i 4 ½ år. Vi skulle gärna ha gifta oss redan nu, men det enda som saknas är pengarna. Inte så lätt när båda har varit studenter i flera år. Men nu har han fått jobb och jag är snart klar, så då kände vi att det var dags att börja göra något åt saken. Nu har vi i alla fall startat upp ett bröllopssparkonto!

Vi har bestämt stad (men inte kyrka) och håller på att reka ställen där man kan ha festen. Vi kommer i runda slängar bjuda 60-70 personer. Vi tänker inte boka något förrän om ett år, men det kan ju vara bra att titta lite på priser och så. Vart man ska sätta budgeten. Hur har ni andra tänkt kring det?

Hoppas att man får lite inspiration och lite tips och råd här!

• Gabriella1985

Jag och min fästman har nog tänkt en budget runt 75 000:-

Jag känner mig lite halvgalen eftersom det enda jag tänker på just nu är bröllop. Det är ändå 2 år kvar =) Skönt att det finns fler som är lika planeringstokiga...

• 123ost
    Gabriella1985 skrev 2011-08-08 16:34:43 följande:
    Jag och min fästman har nog tänkt en budget runt 75 000:- Jag känner mig lite halvgalen eftersom det enda jag tänker på just nu är bröllop. Det är ändå 2 år kvar =) Skönt att det finns fler som är lika planeringstokiga...

Hej! Har ni räknat på vad allt ska kosta och sånt eller har ni bara satt ett maxpris? För oss känns det så svårt, självklart vill vi ha så låg kostnad som möjligt utan att dra in på allt. Gud så svårt detta är! Det som är bra med att planera så tidigt är väl att man kan lägga ut kostnaderna lite "pö om pö". Har alla redan sparat ihop pengar eller hur gör ni? Vi har precis börjat spara pengar så kontot är väl nästan tomt.. För oss kommer maten och alkoholen kosta mest och det är väl de som är det svåraste att räkna ut vad de kommer gå på också, typiskt!
  • Rose

hihi, här har ni en till som är helt planeringstokig och planerar bröllop 2013!!! Flört Förlovade oss i början av juli i år och jag har redan köpt  bröllopstidningar och är inne här på BT nästan varje dag och inspireras! =D Mååånga sidor i world har det blivit också fyllda med inspirationsbilder!

123ost: vi har också precis börjat spara . Ska nog sätta oss snart och bestämma en budget och se hur mycket vi kommer behöva spara varje månad. Jag tycker också att det är svårt att beräkna vad allt kommer att kosta innan lokal, catering osv är bestämt.

Det vi funderar på nu är färgtema. Supersvårt att bestämma oss.Jag är inne lite på brunt/rosa/vitt. Det tycker jag är snyggt. Eller ha det i guld/vitt. Sambon tycker vi ska ha silver/vitt. Har ni andra 2013-brudar valt färgtema ännu?

• chesa

Hej!
    Jag ska gifta mig juli 2013 och vi ska gifta oss i Regementsparken, här i Gävle som finns nära högskolan, sen ska vi ha festen antingen på Soldathemmet eller på Maxim, ett ställe där de har mycket fester, event och konserter. Mitt bröllop ska gå i lila färger i olika nyanser, inbjudningskorten ska vara lila, jag kommer ha en traditonell vit, men kort klänning och sen kommer dekorationerna på festen gå i lila.
    Men vi har inte diskuterat budget än men jag har kollat runt lite på allt möjligt både här inne och i tidningar, jättekul!!=)

• Mijah66

Vi planerar att gifta oss 22 juni 2013 :) blir en spännande resa Glad

• 123ost
    Rose skrev 2011-08-16 12:05:52 följande:
    Det vi funderar på nu är färgtema. Supersvårt att bestämma oss.Jag är inne lite på brunt/rosa/vitt. Det tycker jag är snyggt. Eller ha det i guld/vitt. Sambon tycker vi ska ha silver/vitt. Har ni andra 2013-brudar valt färgtema ännu?

Jag har alltid tänkt mig limegrönt och rosa som färgtema men nu när jag börjat kika runt här på BT så är jag inte lika sugen på det längre, vill nog ha lite mildare färger och inte så starka. Jag har funderat på vitt,silver och ljusrosa (kan tänka mig olika nyanser av rosa också) men sambon är inte lika förtjust i rosa som jag är Skrattande Men egentligen tror jag inte att han bryr sig särskilt mycket :)

Vi har inte bestämt något datum än, utan det vi bestämt är att det blir juni/juli 2013 :)
  • schmock

Vi ska ha lila-vitt-tema med ett stänk av guld Drömmer

Jag tittar runt lite och vi ser hur vi vill ha det med allt. Tex kyrkan är redan bestämd, men vi kollar runt på olika alternativ till lokal, butiker med kläder och sånt så vi får ett hum om priser. Men jag tror det ligger på ca 40 000 kr allting, vi ska bara ha ca 30 gäster och litet och intimt. Men vi ska spara betydligt mer än så för oförutsedda avgifter, och gärna en liten resa på det :)

• 123ost

Det här med gäster för oss är verkligen jobbigt! Vi vill ha ett ganska stort bröllop med vänner och släkt, har räknat ihop hur många vi skulle bli totalt; 126 vuxna och 21 barn (vuxna= 15+). Det blir så himla många! Vi vet inte hur vi ska rensa, sambons släkt är ganska stor och vi har bra kontakt med endel av hans kusiner. Men vi har däremot ingen kontakt med mina kusiner eller mostrar/morbröder men samtidigt vill jag ha dom där, eller i alla fall några av dom. Skulle kännas elakt att bara bjuda några av kusinerna när man ändå har lika lite kontakt med alla. Många av er verkar ha de närmsta, hur har ni valt ut?

Svar på tråden bröllop år 2013, någon?