• 28 december

bröllop år 2013, någon?

Vi hade tänkt att först gitfa oss år 2012.

Men vi ändrade oss, eftersom vår ekonomi inte tillät bröllopsfest år 2012. Rynkar på näsan
    (Vi vill gifta oss i kyrkan och sedan har Bröllopsfest med lokal, mat, tårta, dans osv).

Så nu planerar vi att gifta oss år 2013 istället.{#emotions_dlg.flower}

Är det fler som planerar att gifta sig då?
    Vad har ni för planer inför ert blviande bröllop?

Vore kul om vi kunde bolla ideèr med varandra.Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 18:48
    JAG TACKAR FÖR ALLA SVAR SOM JAG HAR FÅTT!
    TACK TILL ER ALLA!

• Svar på tråden bröllop år 2013, någon?
  • Blivandefruemelie

Hej!

Jag ska också gifta mig 2013 och förlovade mig för 1 månad sedan. Jag har inte valt klänning eller planerat så mycket än. Min tanke är att hitta några klänningar/frisyrer/buketter osv och göra ett kollage. Sedan tänker jag spara det och vänta till efter jul med att kika på det igen. Antar att smaken ändras ganska snabbt på vissa saker.

Satt senast idag och kikade på vilka vi skulle bjuda och det verkar som om det blir ett bröllop med runt 100 pers. Jag vill gifta mig i kyrka men kan även tänka mig att hitta en fin herrgård eller liknande.

Kul med en tråd där man kan följa många som ska gifta sig 2013!

Vill du beskriva hur klänningen ser ut som du haft i 6 år? (nyfiken) Själv vill jag nog ha en klänning i spets, ej tubtopp och med släp samt att den ska sitta rätt figurnära :)

Ha det så bra! 

• Vingabrud

Hej alla  !  Här är ännu en planeringstokig brud som planerar bröllop Juni 2013, vi har inte spikat datum än men har börjat prata om det iaf. Att det ska bli Juni är klart än så länge. Vad skönt att se att jag inte är ensam med att vara så"tidig" :) Vi har bestämt att vigas helt på tu man hand , dvs inga gäster alls. Jag gifter mig för andra gången och har redan haft familjebröllopet med extra allt och har inte lust med en repris och min M2B har ett långt förhållande bakom sig och känner det som 2 ggr gillt oxo. Vi tänkte vigas i båken ute på Vinga i Gbg skärgård, det är helt magiskt där ute och vi är båda seglingstokiga så det passar oss så bra. Kul med detta forumet så man kan ventilera med andra som oxo planerar gifta sig 2013 !

• Hotlena

Mitt bröllopsplanerande har legat lite på is nu ett tag. Det har varit mycket husande och hundande som stått ivägen. Men inget har egentligen gått som vi velat så nu är jag tillbaka på bröllop igen :P
    Vi var på bröllop förra helgen så då började ju tankarna rulla så klart. =) En sak har ändrats helt. Vi kommer ha en kuvertavgift. Jag har varit emot det ända från början men jag har nu insett att om det ska bli nåt bröllop så måste vi helt enkelt köra på det. Vi har inte råd annars. Det var 250:- kuvertavgift på bröllopet vi var på nu och det var inga problem alls att betala det. Man får ju rätt mycket för pengarna (mat, dryck, fika, underhållning mm).
    Men jag har förstått vars mitt motstånd till kuvertavgift kommer ifrån när jag pratade med min mamma. Hon tycker det är ett modern påhitt och fjanterier, nåt som det aldrig nånsin var tal om på hennes tid. :P Så jag har nog snappat upp hennes åsikt nånstans på vägen. Inte för att jag tycker det är fel när andra har det men jag har verkligen inte velat ha det själv. Men nu får det bli som det blir.

Planeringen är on! =D 

• jemi2

Här ligger det också på is. Min m2b har fått jobb 50 mil härifrån, så just nu är det distansförhållande och vi kommer att ses ca en gång per månad. Men det är samtidigt något vi varit beredda på - det är hans första jobb efter examen och jag har en termin kvar. Sen får vi ju se vart jag får jobb :-P

Lite svårare att föra riktigt konstruktiva bröllopsdiskussioner på distans, men å andra sidan så börjar ju pengarna förhoppningsvis rulla in på bröllopskontot nu! Dessutom (och detta är ju faktiskt ett jätteplus i kanten) fick han jobb i samma stad som vi vill gifta oss i - vilket underlättar en hel del andra saker.

• Binta

Här kommer en till som planerar bröllop 2013 i Kalmar fast från jönköping och jag känner som några här inne att jag har nördat loss när det gäller planering fast det är ett tag kvar.

Men det är sjukt roligt. Jag kan hjälpa till om någon har frågor kring klänningar då jag utbildat mig inom mönsterkonstruktion/design och jobbat i en bröllopsbutik. Ändå så vet jag inte vad jag vill ha för klänning.

nästa månad tänkte vi iaf kolla lokaler. Det skulle vara skönt att ha det klart så man kan planera dekorationen och göra saker själv.

Vart ska ni ha era bröllop?
    har precis startat min bröllopsblogg här.
    www.myman2be.blogspot.com 

• sirifredde

Hej... Vi har planerat bröllop 2013 men vet inte datum än . Vi ska göra så att vi viger oss borgeligt i rådhuset sen så har vi en liten bröllops middag.. Och antingen på dagen eller dagen efter så åker vi till Grekland. Sen när vi kommer hem så har vi en "suprice" fest då all släkt o vänner får komma:)

• Mandala

Oj det var längesen jag kikade in här men skrev i tråden i början, efter att min blivande friat. Nu har vi bokat kyrka till nästa sommar, så spännande! Det kommer vara ett år med mycket planering!

• Sara614

hej, vi gifter oss den 13/7-2013, ska bli så himla roligt att planera osv.
    jag har hittat så himla fina klänningar på ebay, har verkligen hittat min dröm klänning =) 

• madelenes

Jag och min fästman :) ska gifta oss maj/juni 2013 och förlovade oss nu för 2 veckor sedan, så nu är det dags att hitta lokal och börja planeringen :)
    Kull att kunna följa flera! 

Svar på tråden bröllop år 2013, någon?