Jag har varit med o fixat möhippa för två av mina bästa vänner, var tärna på båda deras bröllop... och det är en del att fixa med men det e bara kul :)
Först o främst kan jag rekommendera att kolla runt hur många som vill vara med på möhippan...när man vet detta på ett ungefär så är det lätatre att bestämma ungefärlig budget per person så att man har något att utgå ifrån. Sen beror det på hur hon är som person o vad hon gillar att göra?
Skriver vad vi gjorde på respektive möhippa för att ge lite tips bara:
Möhippa 1: Kidnappning hemma hos bruden. Hade skrivit en packlista med allt hon behövde ha under dagen o kvällen, detta packade hon ihop snabbt. Sen in i bil m ögonbindel o körd till Johannisbergs flygplats där hon skulle få hoppa fallskärm. Hon älskade det!!! Efter hoppet vart det lite bubbel o jordgubbar samtidigt som vi sminkade o klädde henne lite lagom galet :) Sen in till stan för diverse aktiviteter. Hon ahde uppdrag på stan att sjunga och spexa o ta betalt, även fotouppdrag... Sen vart det picnic i parken o lite kubbspel o sen fortsatte vi ett tag till med uppdrag o sånt på stan. sen relax med bada bubbelpool o dricka lite o äta lite snacks... Stylade henne där för kvällen. sen åkte vi hem till mig för middag, singstar o lite mera lekar o sen utgång.
Möhippa 2: Kidnappning av bruden hemma. Stylade henne för dagen. packade ihop grejer som hon behövde ha med sig hemifrån. Innan vi åkte därifrån så hade vi bubbel o jordgubbar o lite annat snacks... Inne på stan hade hon lite uppdrag... hade picnic i en park o lite lekar... Sen till badhuset för bubbelbad o åka rutchkana...haha, det tyckte nog hon var det roligaste. Var en rutchkana som man åkte i ringar två o två :)
Efter det så fixade vi oss fina för kvällen. Sen åkte vi till en studio där bruden fick sjunga in en singel, vi hade valt två låtar som var speciella för henne:) vi andra tjejer körade...
Efter det hem till en tjej för middag, singstar, andra spel o lekar o sen utgång...
Lite likande möhippor men ändå inriktad med uppdrag o lekar så att det passar den blivande bruden. Jag tycker att det är viktigt att man tänker sig att hon ska ha roligt o inte skämma ut henne. Lite småpinsamma grejer är ju roligt, men hon ska fortfarande tycka det är kul!
På själva bröllopsdagen kan man tex göra en powerpointpresentation o hålla ett tal uifrån det....med mkt bilder o kanske en lite filmsnutt från möhippan :) Det gjorde jag o andra tärnan på ena bröllopet.
På andra bröllopet höll jag o tärnan ett tal på rim, det var uppskattat :)
Vart ett väldigt långt inlägg det här :)
Hoppas jag kunnat ge nå tips iaf :)