Inlägg från: ClaraH |Visa alla inlägg
  • ClaraH

Vad är skillnaden mellan bröllopstårta och vanlig tårta?

Jag har nog inte smakat sugar paste tror jag, men antar att jag kommer att tycka att det är galet söt eftersom jag brukar peta bort marsipanen för att den är så söt. Men jag vill nog ochså ha en vit tårta och då är det väl SP som gäller. Får peta bort den också. Glad

Jag tycker att det är svårt att hitta tårta. Vi var inne ett tag på att köpa tårta från ICA Maxi, så vi beställde en White Lady för att prova. Den var för min smak rent ut sagt äckligt söt även om jag petade bort marsipanen. Vi funderar på att prova några andra varianter, men till slut blir det ju dyrt att göra så... Jag vill ha en god, gärna lite syrlig tårta på vår dag.

Jag gör all annan mat själv och ser inte en chans att hinna med tårta också, annars hade jag nog övervägt att baka moussetårtor själv och satt dem på en svängd ställning. Egentligen borde man tycka att vi har råd att köpa en, men de jag har börjat titta på kostar från 55-70:- biten och det tycker jag är väldigt mycket pengar. Med uppåt 100 gäster blir det runt 6.000:-. Eller också får jag väl inta inställningen att tårtan inte är viktig för mig och införskaffa dem på ICA Maxi (de kanske har mindre söta alternativ?) och inte tänka mer på det.

Svar på tråden Vad är skillnaden mellan bröllopstårta och vanlig tårta?