Vad är detta?
Hade examenskalas i lördags o fick en bukett där bl.a. dessa blommor ingick. Blev helt förälskad! Dessa vill jag ha i min bukett, men vad ÄR det för blommor?
Hade examenskalas i lördags o fick en bukett där bl.a. dessa blommor ingick. Blev helt förälskad! Dessa vill jag ha i min bukett, men vad ÄR det för blommor?
ser lite ut som nejlikor?
Tror också på nejlika.
Funderade lite på det själv också men dom var så rosa.. Finns det rosa nejlikor?
finns väl i stort sett alla färger. Blommor går att färga :)
Det är en Dubbel rosa Nejlika skulle jag tro.
Det är en nejlika. Nejlikor finns i väldigt många färger, och inte minst i flera olika rosa nyanser.
"Dubbel" nejlika har jag aldrig hört talas om. De ser ut sådär helt enkelt. Det finns en grön sort som ser mycket udda ut, annars är de som på bilden. Elegansnejlikor finns också. Då är de på kvistar och flera små blommor. Ett bra komplement ifall man tex vill ah hårblommor.
finns det röda nejlikor?
åh! då kanske man skulle ha nejlikor istället för rosor eller blanda upp rosorna med nejlikor..
Jag velar fram och tillbaka med vad jag vill ha i buketten. Först var jag helt bombsäker på att jag skulle ha en lösbunden stavbukett med enbart vita rosor.. men sen har jag funderat på röda istället då jag ska ha röda skor, läppar och naglar och gillar att bryta av lite. Samtidigt gillar jag verkligen de vita rosorna med... svårt. Sen har jag tänkt liljor, men jag tycker att de stänglarna/pistillerna eller vad de kallas gör halva grejen med liljans utseende och de måste man ju klippa av om man inte vill riskera fläckar.. så liljorna är strukna från listan som det ser ut nu...
Får se var jag landar..
Nejlikor var vanligare förr än nu, nu ser man dem mest på begravningar vilket är synd, det är en väldigt vacker blomma. Du kan få nejlikor i de flesta färger och även dubbel färgade.
En av mina favoriter är en rosa nejlika med silverig stam, borstnejlika om jag minns rätt.
Tyvärr är jag överkänslig mot nästan alla nejlikor utom 3 sorter.
Äsch.. Då kan jag inte ta dessa.. För ja ska ha två vita nejlikor som representerar morfar o farfar som inte längre finns med oss. O dom två nejlikorna ska vara så att säga udda i buketten.
Varför kan du inte ta rosa nejlikor och sedan två vita?
Alla nejlikor ser inte exakt likadana ut, kolla upp med en florist vad de har för nejlikor innan du ger upp.
Bra för nejlikan!
Jag har varit på lika många begravningar som har röda rosor som vita nejlikor. Ringblommor och astrar är vanligare som begravningsblommor i min familj än nejlikor.
Mormor sa alltid nejlikor är för fest och glamma inte för ledsna stunder, jag har alltid tyckt de samma tills jag började få svårare och svårare att andas brevid nejlikor.