• teddy66

Slöja

Har funderat på och bära slöja på mitt bröllop. Undrar om  slöjorna har samma färger som brudklänningar typ off-white, ivory etc. Eller det är en standard om inget anges?

• Svar på tråden Slöja
  • marnys

När jag va och provade klänning med slöja, så hade alla slöjor samma färg..

• teddy66

Ok. Tittade lite på Lillys hemsida och där står creme på vissa men inte på vissa. Borde ju vara samma.

• GnuGS

Jag har en annan slöjfråga som kanske kan samsas med TS’ fråga (hoppas det är OK!). Hur fäster man slöjan, om den inte ska vara i håret?  M2B’s kvinnliga släktingar har en lång familje-brudslöja av spes, som de gärna ser att jag använder. Om jag ska ha den – vilket jag ska bestämma när jag sett den och valt klänning – så vill jag inte som de låta den täcka håret, för jag vill hellre ha en fin håruppsättning eller fläta som alla ser. Så jag undrar om man kan fästa slöjan _under_ håret eller t ex i axlarna på klänningen och låta den flöda därifrån? Apropå frågan om färg så hoppas jag att den inte har gulnat där den befinner sig på en vind....

• mysan33

när jag köpte min slöja fick jag välja om den skulle vara vit lr creme

• FelizLane

Man kan annars färga dom i te :) Tappar upp badkaret med massa vatten doppar tepåsarna där ett tag. Men tänk på att göra det i omgångar. Mamma gjorde så och den blev jättefin!

• Lili
    GnuGS skrev 2011-01-17 16:58:08 följande:Jag har en annan slöjfråga som kanske kan samsas med TS’ fråga (hoppas det är OK!). Hur fäster man slöjan, om den inte ska vara i håret?  M2B’s kvinnliga släktingar har en lång familje-brudslöja av spes, som de gärna ser att jag använder. Om jag ska ha den – vilket jag ska bestämma när jag sett den och valt klänning – så vill jag inte som de låta den täcka håret, för jag vill hellre ha en fin håruppsättning eller fläta som alla ser. Så jag undrar om man kan fästa slöjan _under_ håret eller t ex i axlarna på klänningen och låta den flöda därifrån? Apropå frågan om färg så hoppas jag att den inte har gulnat där den befinner sig på en vind....

Det går bra att fästa slöjan under håret, min frisör fäste den m.hj.a. en plastkam under min hårknut, som du ser på bilden!

• GnuGS

Lili,
    Vad fint, tack! Har sett foton på din murgrönefrisyr förut (fast då tänkte jag inte på slöjan utan bara på håret...). Otroligt vacker!

• teddy66

Hade själv tänkt och ha den under uppsättningen och den går ju och fästa med kam eller hårnålar (föredrar nog kam)
    Vilken häftig frisyr du hade Lili.
    Läste på tiaror.se att de har både vit och ivory. 

• Mariamilena80

Slöjorna brukar finnas i olika färger att beställa.
    Jag har valt en kritvit slöja till min kritvita klänning.
    Slöjan är halv lång/kort (mellan) med små pärlor och små diamanter som bara ser om man tittar noga och nära.

• impegno di nozze

När vi ändå pratar slöjor. Jag har köpt en slöja som visade sig vara ivory och min klänning är vit. Måste beställa en ny och vill inte köpa från tradera den här gången. Har ni tips på en bra internetbutik som säljer slöjor, gärna en svensk sajt.

• stellastella
    impegno di nozze skrev 2011-01-17 20:44:50 följande:
    När vi ändå pratar slöjor. Jag har köpt en slöja som visade sig vara ivory och min klänning är vit. Måste beställa en ny och vill inte köpa från tradera den här gången. Har ni tips på en bra internetbutik som säljer slöjor, gärna en svensk sajt.
    tiaror.se som någon nämnde ovan har både vita och ivoryfärgade slöjor i olika utförande
  • Lili

TS: Jag har nog också sett slöjor i flera olika nyanser, min var naturvit och skulle inte ha passat med en riktigt vit klänning. På många av bilderna ser dock både den och klänningen helt vita ut , så om du köper på nätet ska du nog kolla upp nyansen, bilder kan luras Glad

• teddy66

Där var mkt fint på diadema. NU ska man bara bestämma sig.

Svar på tråden Slöja