• Sebastiána

Vilka blommor är i säsong i början av juni?

Vi gifter oss den 4 juni i år. Vilka blommor är i säsong i blomsterhandeln då? Jag tänkte be floristen göra en bukett av säsongens blommor nämligen för att få ner priset bland annat. Alternativt satsar jag på tre vita liljor (inte kallor).

• Svar på tråden Vilka blommor är i säsong i början av juni?
  • passionsblomman

Allsköns "sommarblommor" alltifrån riddarsporrar till prästkragar osv. Vill du ha ngt lite "ängslikt" är det perfekt. Annars tror jag på dina vita liljor. Det blir "rent" och snyggt när du nu vill hålla det ganska enkelt.
    Såg dina andra trådar och svarar här:
    Du kan till makens coursage välja en knopp från en lilja, det funkar. I annat fall skulle jag rekommendera den klassiaka nejlikan eller en ros.
    Till liljorna ska du välja grönt utifrån vad du vill ah för uttryck. Det finns allt från skira och "fluffiga" asparagussorter, till strama raka strån, vippiga gräs etc. En skir gräsvippa mot de lite strama liljorna mjukar ju upp och ger lite sommarfeeling, medan tex Steegrass ytterligare förstärker den eleganta liljan. Det är bara önskemået om slutkänsla som avgör.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Sebastiána

Skulle det funka med ormhassel + något grönt ihop med liljorna?

• passionsblomman
    Sebastiána skrev 2011-01-21 08:38:45 följande:
    Skulle det funka med ormhassel + något grönt ihop med liljorna?
    Ja det vore väl snyggt! Skulla inte du ha lite medeltidstema eller hur var det? Då passar det ruffa i grenarna jättebra tycker jag.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Vilka blommor är i säsong i början av juni?