• Tin Tin

vad är en godisbuffe?

Jag har sett att det är populärt att ha "frukt eller godisbuffe" på bröllop. Vi tycker det låter spännande och funderar på att ha nån blandning av frukt och godis i såfall.
     Kan någon som haft det på sitt bröllop, eller kommer ha det att berätta vad man kan ha i en sådan buffe? Vill ha lite tips om vad för frukt och godis och gärna nån smyckning så att buffen ser inbjudande ut.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-20 10:05
    tack! inspirerande bild, nu får jag lite ideer =)

• Svar på tråden vad är en godisbuffe?
  • MaybeBride09

Det är som vilken annan buffe som helst, fast med godis Vi ska ha lite olika godissorter i olika godisskålar  

1 oktober 2011 säger jag JA
  • Tin Tin

haha. jag svarade visst på mitt egna inlägg.

• Sandrina

Vi ska också ha det! Gott att ha något att tugga på senare på kvällen. Jag tänker mig att de blir några olika sorters godis med papper, kanske små chokladbitar,  Frukt kan man t.ex. skär upp och sätta på spätt så ser det trevlig ut och det blir lätt för folk att ta. Kanske vindruvor & jordgubbar. Och även något att dricka. Jag funderar även på att ha ost & kex.
    Dekorationen tänker jag mig att man har några fina skålar och lägger upp allt i och sedan dekorera bordet som resten av festlokalen.

Men jag vill också ha massa mer förslag! :)

• Sebastiána

Hur mycket godis ska ni ha (i kilo) och hur många olika sorter? Jag har funderat och funderat på hur vi ska beräkna. 1/2 hg/person? Räcker det? Det blir ju frukt och snacks också. Kommer att kännas lite konstigt. Det är ju knappast varje dag man köper 3 kilo godis

Jag vet inte vilken frukt vi ska ha. Jordgubbar blir det väl. Vi gifter oss den 4 juni och då lär det finnas på torgen i Malmö i alla fall (kanske inte svenska, men vi ska ju inte prata med dem ). Färsk annanas är ju också gott, men blir kanske kladdigt.

• Tin Tin

Frukt på spätt låter himla smidigt eftersom vi har möjligheten att vara ute om vädret tillåter  =) Jag är lite dålig på frukt, men finns det jordgubbar i mitten av maj? Annars finns det ju exotisk frukt. 

• Sandrina

Det finns absolut jordgubbar i maj. Frågan är nog bara hur goda dom är och vad dom kostar! :)

• turbovampyria

Jorgubbar finns det i mitten av maj. Det är belgiska och spanska. Däremot kostar de nog säkert en del. Det är ju inte förrän i mitten av juni som de blir billigare och som svenska jorgubbarna kommer. Fast det spelar ju oftast ingen roll var jordgubben kommer ifrån.

• Sebastiána

I slutet av maj förra året såldes "svenska" jordgubbar på torg i Malmö för 30kr litern. Med tanke på att våren var så sen och det stod om kris för jordgunnsbranschen i alla tidningar och att det skulle bli svårt att få tag på svenska till midsommar tror jag att de var tyska eller belgiska. Men goda var de!

Svar på tråden vad är en godisbuffe?