skippa festprogram?
är det ok att skippa ha festprogram? vad tycker ni?
är det ok att skippa ha festprogram? vad tycker ni?
Klart ni kan göra det, det är ert bröllop och ni bestämmer helt själva hur ni vill göra.
Jag kan bara säga att jag som gäst hade blivit lite besviken om det inte fanns ett festhäfte. Dels är det jättekul att läsa presentationerna om gästerna vilket också är en bra icebreaker och samtalsämne med bordsgrannarna, men så är det också kul att läsa lite om brudparet, om man tex bara känner ena halvan av paret sedan tidigare :)
jag tycker nog det är okej :P Jag har bara varit på ett bröllop i mitt liv och jag tror jag ögnade igenom häftet bara. Men det beror ju på vad ni har för typ av bröllop? Om ni har tre rätters med väntetid mellan rätterna kan det vara bra att ha festhäftena.
ja, det är ok.
vi kommer inte ha nåt festhäfte, däremot ett dubbelvikt "blad" med meny och "bra att veta" (typ nummer till taxi, när vi måste lämna lokalen osv).
Om festhäftet är dåligt kan man lika gärna skippa det. Men om man kan göra ett bra så är det ett plus :)
Vi vill absolut ha ett festhäfte men funderar på att skippa vigselprogram,, vad tror ni om det??
Anser ni samma sak om vigselprogram?
Tycker inte vigselprogram är lika nödvändigt, där ser man vad som händer ändå och behöver liksom inte mer underhållning direkt ;)
Altså, visst kan man det, men jag kan ju säga att vårt festhäfte höjde stämningen på festen rejält! Det underlättar för gäster att prata med varandra och det sätter en ganska tydlig "stämpel" på vilken fest man tänker sig att det kan vara vad passar sig och vad passar sig inte liksom...
De häften som det blivit nedlagt mycket jobb på sparas gärna! Men om inte, ja då tycker jag att de förlorar lite sin mening och kanske lika gärna hade kunnat skippas.
Jag ska inte ha festhäfte eller vigselprogram eftersom jag känner att dessa är onödiga.
Ok, Jag funderar nämligen att rama in meny listan och placera "tavlan" på borden( om 6pers).
Sen kanske skriva roliga beskrivningar om varje gäst för att starta konversationen på fin A4-papper för varje gäst vikta bredvid tallrikarna
..så frågan är vad jag missar eller saknar förutom dessa två punkter som finns i ett festprogram tex?
(vill skippa snapsvisor nämligen. får bara studentkänsla av det tyvärr)
har ni tips? eller räcker det?