Oniq skrev 2011-01-21 12:23:37 följande:
Mace: Tack :) Allt jag gör är bara extra lull, skiter det sig med extraprylarna så är det ingen som gråter ihjäl sig ;)
Oonah: (btw, är det namnet på älvan i Legenden om Mörkrets härskare?) Det är helt rpg-tema.
Gästerna kommer att få varsin svart t10 där våra initialer står istället för nr 10 Tabeller för all mat för den som är obeslutsam Festprogrammet kommer att vara utformat som Drakar och Demoner-regelboken (-91) Brudgummen kommer att ha t20 som manchettknappar (Ebay). Bordsplaceringen kommer att se ut som en rumsbeskrivning i en rollspelsbok Det kommer att finnas 'uppdrag/konversationsämnen på varje bord Placeringslapparna kommer att vara rollformulär (D&D inpirerade i utformingen) Man kommer att kunna få erfarenhetspoäng Man kommer att kunna få särskilda förmågor i form av magic.kort (ex halva priset i barn, gå före i kön osv) Toastmastern = SL ...sen är de nog något mer.. som jag glömt.. Jo! Borden kommer att delas in i Spellerdarbord( honörsbordet), Skräck (kult, cthulhu osv), Fantasy (d&d, 7th sea), Scfi-fi (mutant, starwars) och Historiskt (western, fallen reich mm) med handouts och grejs på..
Vi är faktiskt klara med en hel del -och ja, det kommer att bli en hel del att förklara för oinvigda, men hälften av gästerna är rollspelare, så det ska nog gå bra - och det är INGET tvång att bry sig om lullet alls.
...nu när jag ser listan inser jag... ..att vi är galna ;)
"Oonah: (btw, är det namnet på älvan i Legenden om Mörkrets härskare?)"
Omg, jajjamen! Du är den första som tagit den, på säkert 7 år!
"Festprogrammet kommer att vara utformat som Drakar och Demoner-regelboken (-91) "
Haha, helt underbart!
"Man kommer att kunna få erfarenhetspoäng"
Nice! För att samla ihop till vaddå..?
Hela listan låter tokläcker, jag skulle bli jätteglad av att gå på ett sådant bröllop! Har ni funderat på hur inbjudningarna ska se ut?
Nej, ni är inte galna, snarare "passionerade" . :)