• Jossis81

Schalins "Virvla"

Hoppas att ni kan hjälpa mej tjejer! :)
    Jag har bestämt mej för att min vigselring ska bli en Schalins " Virvla" i vittguld.
    I smyckesaffären där vi bor så ska dom ha lite drygt 8000kr för den (samma som på Schalins egna hemsida). Har vart inne och kollat på nätsidor, typ Hedensguld och där ska dom ha ca 6000kr.
    Är det för att det är just nätsidor eller är kvalitéen sämre?

Hjälp! :)

• Svar på tråden Schalins "Virvla"
  • MrsT2011

Det är lurigt med schalins, efter vad jag fått veta från olika guldsmeder kräver schalins numera att försäljning sker över disk. Alltså, man kan maila guldsmeden och begära prisuppgift, men man måste gå in i butiken och beställa. Störtlöjligt, men det är väl deras sätt att begränsa prispress från olika nätsajter...

• johanna 1985

Rent logiskt så kan man nog säga:

Att Schalins och andra mer kända varumärken tar högre pris, beror nog mer på att de säljer sitt namn.

Butikerna har många utgifter som måste täckas upp, vilket leder till högre tillägg.

Nätbutiker har kanske inte de höga fasta utgifter och kan därför hålla priserna nere.

Självklart så kan kvaliteten också vara en av orsakerna.

Man får känna efter själv om man vill chansa.

Är själv nybörjare på nätshopping, men blev faktiskt mycket överaskande nöjd på det företag som jag handlat hos. Vill inte nämna deras namn igen, eftersom admin kan ta det som att jag försöker göra reklam och tar bort min kommentar.

• EJMO

Vi var hos en guldsmed idag och provade ut just Virvla och hon nämnde att den är en märkesring och "färdig". Alltså tycker åtminstone inte jag att kvalitén ska skifta. Den bör inte få säljas i Schalins namn om den inte är "äkta".

Svar på tråden Schalins "Virvla"