• Sarah Friberg

HJÄLP! Behöver en begagnad brudklänning!

Hej alla! Behöver hjälp att hitta en begagnad brudklänning relativt billigt eller gratis (i vilken storlek som helst, kommer själv att sy om den om det behövs). Tacksam för all hjälp! Skrattande

• Svar på tråden HJÄLP! Behöver en begagnad brudklänning!
  • Lanin

Kolla på blocket eller tradera, där finns massor av billiga brudklänningar som både är nya och begagnade :)

Lycka till!

• Sarah Friberg

Det var ett riktigt bra tips! Tack så mycket! :)

• Lysdioda

Myrorna, röda korset eller nån i släkten/bland vänner som sparat sin?

• Lysdioda

Jag var på Myrorna här i stan idag och de hade 10 stycken brudklänningar i olika former och typer, mycket var såklart 70-tal och 80-tal och de från 70 är ju lite lättare att sy om till retrokänsla än marängerna från marängernas årtionde. Jag tror den dyraste kostade 750 kr.

• Lili

Jag har en oanvänd brudklänning till salu, stl 34/36. Nypris 7000kr, säljer den nu för 2500kr. Men det kanske inte faller inom kategorin "relativt billigt"?? Glad

• Sivalinga

Jag har en Aspera nr 4344, som är till salu. Den är relativt billig, men som sagt de beror ju på vad man anser va billigt ;) 2500 kronor tycker jag e billigt, nypris va 5100:-

• SSK

Jag har 3 st klänningar som jag sytt upp i Kina, oanvända, 1 st i elfenben hellång plisserad, 2 st elfenben med svart detalj. Kan sälja runt 1000 kr/st men du måste vara stl 34 i rygg/midja och höft. Bröststorlek är mindre viktig, finns jättebra inlägg i klänningarna. Var bor du?

• med kärlek

Hej! Har du hittat en klänning än? Jag har dubbelköpt, har alltså två supervackra klänningar.Mannen min är tokig på mig... Jag har en i storlek s eller 34-36 och en i ca 38. Ska gifta mig i augusti och köpte ena klänningen redan för 6 år sedan när vi förlovade oss. Säljer eller hyr ut klänning. Ena är vit, princess utan axelband med tyll och stora rosknoppar-oanvänd 34/36 och säljes för 1500kr eller hyrs ut för 700kr med deposition på 800kr. Den äldre är Ivory, princess med broderier och spets även den axelbandslös.Den säljer jag för 3500kr. eller hyr ut för 1200 med deposition på 2300. Hyrtid 90 dagar.Hyraren kemtvättar. PS ena klänningen ska jag alltså själv ha till mitt bröllop...vilket vet jag ej...

Svar på tråden HJÄLP! Behöver en begagnad brudklänning!