• Liljekonvaljen

Köksarbetare och ringar.Hur gör ni?

Hej!

Jag undrar om det finns fler här som jobbar i kök. (eller annat arbete där smycken inte är tillåtna) Och hur ni gör med era förlovning/vigselringar under arbetet?
    Då man egentligen inte får jobba med smycken av hygieniska själ.

• Svar på tråden Köksarbetare och ringar.Hur gör ni?
  • MrsGranath

Hej!

Jobbar som kock, och jag får snällt och vänligt ha (än så länge bara) förlovningsringen i fickan medans jag jobbar...
    En alldeles för viktig regel med ohygieniska följder för att inte följa den!

• BlackWIngedAngel

Min mamma arbetade i vården tidigare och lämnade sina smycken hemma, helt enkelt. När hon blev kontorsarbetare började hon använda sina smycken på heltid.

• Lanin

Jag och min blivande man jobbar på lab inom vården och där får man ju inte ha smycken på händer och underarmar. Han lämnar sin i fickan, jag har min förlovningsring i en kedja runt halsen, då har man ju den på sig fast den inte sitter på fingret :)

• cookieandkermit

Jag brukade hänga min ring i mitt halsband, som hängde innanför kläderna. Skrattande

• förlovadflicka

Finns ju fördelar att inte jobba med ringen på om man jobbar i kök tex, det sliter ju på den! :)

• FelizLane

på en kedja runt halsen har jag den :)

• DALAnna

jag jobbar oxå i kök..
    å som sagt är det inte hygieniskt m smycken å så..'
    jag tar av mig min ring å har den i skåpet under arbetsdagen å sätter på mig den igen när jag slutar.

Svar på tråden Köksarbetare och ringar.Hur gör ni?