• teddy66

Inbjudningkort

Går och funderar på inbjudningskort. Ska maan göra själv eller köpa färdiga. ÄR ju inte en så kreativ människa i sinnet och får lätt beslutsångest.
    Men ni som köpt färdiga, var har ni hittat dom?

• Svar på tråden Inbjudningkort
  • Potter

Panduro har ju inte lite kit och även olika förslag på inbjudningskort. Jag själv ramlade över några sådana lådor på en outlet - dock kunde dom aldrig garantera att allt fanns med, men för mig spelade det ingen roll eftersom jag ändrade lite kortet och la min egen prägel på det.

Lycka till!

• MrsT2011
    Tror att många som beställer använder www.calligraphen.se, deras utbud är stort. Jag gör egna men tvivlar på att det är billigare, gör det bara för att jag scrappar mkt även i vanliga fall och har korttillverkning som hobby.
  • teddy66

Funderade på att göra egna men tänker på att oftast är papperna dyra och sen tillkommer allt annat. 
    Hittade en stil på panduro jag gillade men de var helt vita men man får leta vidare. 

• Mariabridetobe
    www.calligraphen.se är en bra sida, där man beställer färdiga kort med många alternativ, precis som ovan skrev. Jag själv gör mina egna, men oxå av den anledningen att jag håller på med sånt annras oxå. Tror det blir samma kostnad för färdiga som om man gör dem själv... Lycka till!
  • Lebendig

Vi skulle beställa från calligraphen men vi kunde inte någonstans förhandsgranska korten innan beställning och det går jag inte med på. dessutom var de snordyra för oss som ska ha hundra stycken. vi gjorde dem på vistaprint.se och de var betydligt billigare samt att man kan redigera dem på ett helt eget sätt.

• Saris

Jag kollade på calligraphen då jag inte heller är speciellt händig, Men dt är lättare än vad man tror! Mina inbjudningskort blev väldigt Uppskattade vilket är jätte kul! Så nu så ska jag göra både vigselprogram o festprogram! Vi gör det dock enkelt Men panduro har jätte mkt fint och bra! Bara ens egna fantasi som stoppar! Det tar tid men det blir ju personligt och kul!

• fritzki

Ni som gör era egna inbjudningskort, skriver ni ut de delarna med text på egen skrivare, eller lämnar ni in för tryck?

• Moster Stina

Jag har just gjort egna kort.
    Köpte en rulle tapet för 79 kr och klippte ut a5ark som jag sen klistrade in datorutskrivna inbjudningar på.
    Vek sen ihop ytterkanterna som en liten port. Tryckte guldhjärtan utanpå, och band ett snöre av fiberväv runt.
    Kostnad 79 kr, plus guldfärgen 40, plus fiberväven 10 kr kanske.
    Vi blev jättnöjda!

Svar på tråden Inbjudningkort