• Fröken Söt

Borgerlig vigsel i Halmstad

Jag skulle gärna vilja ha tips på platser för borgerlig vigsel i Halmstad (inte rådhuset) och även tips på vigselförrättare. Vi vill ha en ceremoni som motsvarar kyrklig vigsel, alltså lite prat och musik utöver det obligatoriska.

• Svar på tråden Borgerlig vigsel i Halmstad
  • förlovadflicka

Stranden på sommaren kanske? :) 

• Fröken Söt

Datum är redan bestämt, det blir den första oktober. Annars hade stranden varit perfekt! Vi funderade på Galgberget (vid utkiksplatsen, där sambon friade), men det är lite svårt att få plats med 40-50 personer där...

• förlovadflicka

Vi gifter oss också i Halmstad första oktober, vad kul! :D Vi ska vara i Rikets sal dock så kanske inte aktuellt för er :) Hm... Vad finns det... Haha, nu tänkte jag föreslå svarta örnshuset för man kan vigas där men det har ju redan vi bokat mitt nöt :P Heagård kanske, så kan ni ha festen där. Eller wapnö? :)

• Fröken Söt

Haha, nej det är nog inte aktuellt då. :)
    Vi ska vara på Officersmässen, vid regementet på väg ut mot Kärleken (så passande, eller hur?). Det går att vigas där också, men det är lite väl litet plus att vi inte vill vigas på samma ställe som festen är. Utomhus hade varit kanon, men det måste finnas en vettig plan B om höstvädret blir för dåligt. Wapnö skulle faktiskt kunna vara ett alternativ, om de går med på att hyra ut bara för vigseln utan fest. Till ett rimligt pris.

• förlovadflicka
    Fröken Söt skrev 2011-01-24 20:15:31 följande:
    Haha, nej det är nog inte aktuellt då. :)
    Vi ska vara på Officersmässen, vid regementet på väg ut mot Kärleken (så passande, eller hur?). Det går att vigas där också, men det är lite väl litet plus att vi inte vill vigas på samma ställe som festen är. Utomhus hade varit kanon, men det måste finnas en vettig plan B om höstvädret blir för dåligt. Wapnö skulle faktiskt kunna vara ett alternativ, om de går med på att hyra ut bara för vigseln utan fest. Till ett rimligt pris.
    Mm, är ju inte säkert att de gör... Det är så svårt att komma på lokaler alltså, Halmstad är rätt hopplöst på sånt tycker jag... Kommer inte på något mer just nu, säger till om jag gör det. :)  Hoppas verkligen vi får bra väder! 
  • Stitch

Hm, finns det inte en paviljongliknande sak i parken inne i centrum? 

• e98tika

Slottet då? Vet en som haft det där men har ingen aning om man måste ha både festen och vigseln där i sånt fall.

• förlovadflicka
    Stitch skrev 2011-01-25 08:20:24 följande:
    Hm, finns det inte en paviljongliknande sak i parken inne i centrum? 
    Café rotundan? Vet inte om det passar eller ens går, det är väl bara öppet på sommaren? 
Svar på tråden Borgerlig vigsel i Halmstad