• dreams come true

Moment på borglig vigsel

Nu har vi kommit till fasen då vi ska börja planera upp själva vigseln. Och vill självklart ha 1000 tips om vad man kan ha med på sin borgliga vigsel.

Som läget ser ut just nu så hoppas vi på att manskören tackar ja till att sjunga under vigseln och då kommer vi troligtvis att gå in (eller ja, vi är ju ute) till Ronja-låten, som sedan avslutas med flöjtspel.
    Men mer då? Vi behöver mer musik, vackra texter, dikter och så vidare.
    Vad ska ni andra ha för inslag på era vigslar?

• Svar på tråden Moment på borglig vigsel
  • Cantaton

Kul att ni fastnade för Ronjalåten till manskören. Det kommer att bli mäktigt!

Har vigselförrättaren något upplägg han eller hon brukar köra? Jag har till exempel varit med om att vigselförrättaren berättat om hur paret träffats och sedan om makarnas bild av och kärlek till varandra. I Turkiet, när vigselförrättaren gjorde precis det han skulle och sedan gick, lät brudparet närmaste vännerna hålla tal (fast de har inga tal under middagen å andra sidan).

• dreams come true

Ja jag tror också det kommer bli mäktigt med den låten... känns som att det måste till något riktigt ordentligt eftersom akustiken från kyrkan försvinner. Just den biten kan jag känna att jag kommer sakna, altargången och orgelspelet...
    Jag tror inte vigselförrättaren har något särskilt upplägg, för min känsla är att hon är ganska nytillsatt som vigselförrättare.

Svar på tråden Moment på borglig vigsel