• Sebastiána

Vad göra mellan middagen och brudvalsen?

Vi äter trerätters - tårtan har vi som efterrätt. Efter det ska borden flyttas runt så att man kan dansa. När det är gjort dansar vi brudvalsen (eller om det blir brudfoxtrot) och dansen kommer igång.

MEN, vad ska vi hitta på medan borden flyttas? Först tänkte jag på Khom Loy, men vi gifter oss på sommaren så det är gaska ljust plus att jag inte vill att nedfallande lyktor orsakar skogsbrand. Hur gör ni?

• Svar på tråden Vad göra mellan middagen och brudvalsen?
  • ClaraH

Jag tror inte man behöver hitta på så mycket. Folk behöver nog en paus då. Gå ut och röka, gå på damernas och mingla lite. Jag tror de flesta tycker att det är skönt att röra lite på sig. På en del bröllop jag varit på har några andra är brudparet packat upp paketen och då har man gått och titta lite på det. Vi har samma upplägg som ni och har helt enkelt lagt in en paus då,

w
  • Moster Stina

Då längtar nog alla efter att gå och bajsa!

Nä men allvarligt talat. En bensträckare och fri lek i tjugo minuter då alla får göra vad de vill, uppskattas alltid av bröllopsgäster.

Om du tycker att det känns tråkigt, så kan du alltid sätta upp en tipspromenad, som de som vill, kan gå.

• Mirjami

Själva kommer vi hyra en trollkarl som är fantastiskt duktig som ska mingla runt bland gästerna under tiden och underhålla medan de röker och tar en bensträckare. Kan låta lite som barnkalas, men jag har sett honom göra detta förr och han är grymt duktig (har varit med i Talang på tv ocskå). Ok, nu har vi inte talat med honom än så vi vet inte om det blir, men vi håller verkligen tummarna för det är en sak som kan lätta upp minglet istället för att folk samlas i små grupper utspritt som det annars lätt blir.

Svar på tråden Vad göra mellan middagen och brudvalsen?