• Aniara4

Hänglås på Västerbron

Tydligen finns det en sed att man kan låsa fast ett hänglås på en bro och kasta nyckeln i vattnet för att kärleken ska hålla.
    svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&a=1438897

Nån som funderar på att göra detta? Jag kan inte bestämma mig om jag tycker det är fånigt eller romantiskt! Gillar symbolhandlingar, men tänker att det måste bli rätt fult om det sitter en massa hänglås i en stor klump på bron till slut...

• Svar på tråden Hänglås på Västerbron
  • daydreamer

Det låter jättefint. :) Det vill jag också göra!

• Dunfalk

Vi bor på Kungsholmen och har nog tänkt att göra det just där på Västerbron :)
    Jag åker förbi där varje morgon med bussen, och cyklar/går när det är varmt. Tycker det känns mysigt och brukar funderar lite kring låsen.. Vissa skriver ju också sina namn på, men det tror jag inte vi kommer att göra.

• Sörön10

Första gången jag såg det var när vi var i Riga för ett par år sedan! Där var det knökfullt på alla broar! Supermysigt! Hade aldrig sett det förut då. Tyvärr hann vi inte skaffa nåt lås och haka på, men man får kanske ta och göra det nån annanstans! 

• Willowfield

Mysigt, tål att tänkas på :)

• Freakie

Står på min att-göra-lista

Såg också det när jag och sambon var i Riga för två år sen och tyckte redan då att det var riktigt romantiskt.

Svar på tråden Hänglås på Västerbron