• 363

Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?

Liina86 skrev 2011-01-27 09:39:07 följande:
    Jag är helt värdelös när det kommer till blommor så än så länge har jag inte en aning men jag har tänkt börja titta på lite bilder och så och sen ta mycket hjälp av min mamma =)
    Skönt att du kan ta din mamma till hjälp!:)
    Vilket datum gifter ni er?
  • 363
    Smuppra skrev 2011-01-26 20:22:49 följande:
    Vi älskar rött båda två, så rött blir det
    Åh rött det är lite hätigt, inte så vanligt!
    VAd ska du ha för blommor?
  • 363
    Salat skrev 2011-01-26 21:25:27 följande:
    Vi har paketlösning  : restaurant, dukning, servering, mat o dricka, tårta o kaffe för 110 pers = 70.000 kr Om alla kommer vill säja
    Oj för 110 personer var det ett bra pris tycker jag.:)
    När gifter ni er?
  • 363
    Smuppra skrev 2011-01-27 13:19:04 följande:
    Jag är en riktig klassiker, röda rosor och choklad får mig på fall. Så röda rosor, men har inte bestämt mig för vad mer det ska vara i. Något vitt kanske är finast. Och lite grönt... Tips? :-P
    Åååh röda rosor, shit så läckert!
    Tyvär jag är superdålig på blommor. Jag ska själv ha rosor fast ljusrosa, vet inte om jag ska ha nåt mer i, vad tycker du?
  • 363
    Liina86 skrev 2011-01-27 14:39:29 följande:
    2:a juli blir det så jag hoppas att det ska finnas några blommor i säsong så det inte blir svindyrt. Ska faktiskt gå en snabbis på bröllopsmässan på Grand i Sthlm i morrn och se om jag blir inspirerad.

Har du brudbukett och sånt redan uttänkt?
    Åh så roligt att gå på bröllopsmässa skulle jag med vilja göra.
    Ja jag vet att jag vill ha en vanlig rund bukett med ljusrosa rosor och ett rosa sidenband rund själkarna. Frågan är bara om jag ska ha någon annan sorts blomma ochså i eller om jag ska blanda vita och rosa rosor. Några förslag?
  • 363
    SnartFruSir skrev 2011-01-27 15:38:31 följande:
    Vi har sparat ihop till allt själva. Han friade i juli 2010 så man kan väl säga att vi började planera och spara då. Bröllopet blir i augusti i år.:)
    Oj inte dåligt att ha sparat ihop de pengarna på så kort tid.:)
  • 363
    amorvincitomnia87 skrev 2011-01-27 18:40:09 följande:
    47000 kr
    84 gäster
    sparat hårt i 12 månader (+ lite smått ett par år)
    resan är ej inräknad, eftersom vi ska åka på husvagnssemester (=ingen kostnad)!
    Åh så mysigt med en husvagns semester hade jag haft körkort hade jag lungt med gjort det.
    Fast det blir ju kostnader ändå med bensin, ev camping hyra, mat ute osv:)
    När gifter ni er?
  • 363
    sofi 88 skrev 2011-01-27 18:40:30 följande:
    Vi har gjort upp en budget där vi räknar med en kostnad, inklusive resan på mellan 65 och 70 000 kr, tror 70 000 kr är i överkant dock. Pengarna har vi sparat ihop själva. Jag sparade under tiden jag arbetade mellan gymnasiet och högskolan(pågående utbildning), hade två år som jag arbetade. Pengarna är dock inte BARA till bröllopet utan även till framtida insats till hus. M2b jobbar och sparar pengar men pengar till bröllopet är redan intjänade, för honom tog väl hans del några månader att spara ihop. Vi kommer betala lika mycket var, efter bröllopet är det tänkt att vi ska övergå till gemensam ekonomi Glad
    Skönt att ha sparat under en längre tid.:)
    Hur många gäster kommer ni ha?
    Är resan inräknad?
  • 363
    amorvincitomnia87 skrev 2011-01-27 21:29:59 följande:
    Ja, det ska bli sååå mysigt! Vi kommer verkligen få tid för varandra!
    Jo, det kommer visserligen kosta, men vi räknar inte med det i budgeten, eftersom vi inte kommer betala något till det i förväg. Vi åker dit vi känner för, från dag till dag... :P

Vi gifter oss 11 juni i år!
    Åh så härligt!:)
    Hur långt har ni kommit i planeringen?
    Färgtema och liknande?
    Bukett?
  • 363
    amorvincitomnia87 skrev 2011-01-28 09:08:24 följande:
    Absolut :P
    Svårt att säga, men vi har funderat på det mesta, även att inte allt är "bokat". Vi har lokaler, präst, mat, , dukningsdetaljer, klänning, smink, hår o sånt färdigt... Buketten blir troligtvis vita liljor eller ranunkler..
    Vi har färgtema petrolium (mörkturkos).
    Hur går det för er? När är det dags?

Okej då har ni en hel del klart.:)  När är det dags?

Vi har också det mesta klart, lite små fix och sådant! Min mormor ska baka vår tårta men har inte riktigt kommit fram till vad vi vill ha än. Några tips på god tårta? Annars är det dags den 30:e April så det är ganska snart:)

Svar på tråden Hur mycket pengar kostar/kostade ert bröllop?