• water lily

Hur mkt kostade alla era trycksaker ni som beställt allt?

Vi är inte pyssliga av oss och tänker därför beställa alla trycksaker. Vi tänker ha:

* ev. save the date-kort
    * inbjudningskort
    * vigselprogram
    * placeringskort
    * festprogram
    * tackkort

Hur mycket betalade ni för detta, från vilket företag? Är det någon trycksak vi glömt?

• Svar på tråden Hur mkt kostade alla era trycksaker ni som beställt allt?
  • MaddeåMats

Jag har precis sammanställt vad våra inbjudningskort, vigselprogram, placeringskort, festprogram  samt favou-boxar har kostat oss och vi landade på ca 1500kr, beställde en monogramstämpel med och den kostade ca 150kr.

Har ju inte gift oss än så tack-korten vet jag inte riktigt vad de kommer sluta på, men jag har redan köpt själva korten till dem, men sen är ju tanken att klistra dit ett fotografi från bröllopet så det blir en mindre kostnad till.

• Sebastiána

Jag har gjort allt det där själv och det blir max 500:- för allt (exklusive porto). Jag har designat trycksakerna i Illustrator och InDesign och skrivit ut på färgskrivare. Då blev det precis som jag ville ha det plus att det är personligt .

• water lily
    MaddeåMats skrev 2011-01-25 14:16:53 följande:
    Jag har precis sammanställt vad våra inbjudningskort, vigselprogram, placeringskort, festprogram  samt favou-boxar har kostat oss och vi landade på ca 1500kr, beställde en monogramstämpel med och den kostade ca 150kr.

Har ju inte gift oss än så tack-korten vet jag inte riktigt vad de kommer sluta på, men jag har redan köpt själva korten till dem, men sen är ju tanken att klistra dit ett fotografi från bröllopet så det blir en mindre kostnad till.
    Tack, det låter okej, varifrån beställde ni? Vad är en favou-box?
  • SnartFruSir

Vi kommer beställa från Spira kortdesign och priset för inbjudningskort, vigselprogram och kyrkprogram blir ca 7000 kr, eller 5000 om vi skriver ut sidorna till festhäftet själva. Porto är medräknat.

Tycker inte ni glömt något, men vi har valt att inte skicka ut save the date och placeringskort gör vi själva.

Tackkorten beställer vi när det börjar närma sig att tacka istället:)

• Sebastiána
    water lily skrev 2011-01-25 14:10:25 följande:
    Vi är inte pyssliga av oss och tänker därför beställa alla trycksaker. Vi tänker ha:

* ev. save the date-kort
    * inbjudningskort
    * vigselprogram
    * placeringskort
    * festprogram
    * tackkort

Hur mycket betalade ni för detta, från vilket företag? Är det någon trycksak vi glömt?
    Nej jag tycker inte ni glömt något. Vi skickade inga 'save-the-date'-kort utan skickade inbjudningarna väldigt tidigt istället.
  • water lily
    SnartFruSir skrev 2011-01-25 14:31:21 följande:
    Vi kommer beställa från Spira kortdesign och priset för inbjudningskort, vigselprogram och kyrkprogram blir ca 7000 kr, eller 5000 om vi skriver ut sidorna till festhäftet själva. Porto är medräknat.

Tycker inte ni glömt något, men vi har valt att inte skicka ut save the date och placeringskort gör vi själva.

Tackkorten beställer vi när det börjar närma sig att tacka istället:)
    Oj, 7000! Det var mycket mer än jag hade trott för bara de tre sakerna. Hur många gäster har ni då?
    Vad är det för skillnad på ett vigselprogram och ett kyrkprogram?
  • förlovadflicka
    water lily skrev 2011-01-25 14:24:26 följande:
    Tack, det låter okej, varifrån beställde ni? Vad är en favou-box?
    Det ska nog stå favour-box, alltså en låda att lägga en gåva till gästerna i :) 
  • water lily
    förlovadflicka skrev 2011-01-25 20:43:53 följande:
    Det ska nog stå favour-box, alltså en låda att lägga en gåva till gästerna i :) 
    Aha, som en sorts goodie-bag? Det ska vi troligen inte ha, det blir dyrt nog som det är så vår gåva får väl vara att de överhuvudtaget bli bjudna .
  • förlovadflicka
    water lily skrev 2011-01-25 20:50:21 följande:
    Aha, som en sorts goodie-bag? Det ska vi troligen inte ha, det blir dyrt nog som det är så vår gåva får väl vara att de överhuvudtaget bli bjudna .
    Nja, snarare en liten ask eller påse med tre eller fyra godisar i. :) 
  • water lily
    förlovadflicka skrev 2011-01-25 21:46:12 följande:
    Nja, snarare en liten ask eller påse med tre eller fyra godisar i. :) 
    Okej, då förstår jag, men det ska vi nog inte heller ha. :)
Svar på tråden Hur mkt kostade alla era trycksaker ni som beställt allt?