Spelar det någon roll om man får barn innan äktenskap?
Väntar ni med att skaffa barn tills ni är gifta?
Väntar ni med att skaffa barn tills ni är gifta?
Jag har redan två barn. Själv tycker jag att det största och det jobbigaste man kan göra är att skaffa barn. Det testar verkligen ett förhållande. Barn har gjort vårat förhållande starkare.
Jag bryr mig absolut inte om hur andra gör. Men jag & min blivande vill vänta med barn tills efter bröllopet! :)
Ja barn har absolut fört mig och min sambo mycket närmare. Han har blivit en kille jag verligen kan lita på! :)
Så vi 2 barn nu innan klockorna slår. :)
Men det hade ju vara fint att vänta. :)
Vi har valt att vänta, men det det har inget att göra med att jag tycker man ska vara gift innan man skaffar barn, utan mer att jag vill att det bara ska vara vi två under själva bröllopsfesten. Jag vill inte behöva fundera på barnvakt osv, eller ännu värre, vara gravid, det skulle jag verkligen tycka var trist. Men alla gör ju givetvis som de själva vill, ser absolut inget fel med att välja barn före äktenskap, eller båda samtidigt. Så jag tyckte inte något av alternativen passade in på mig riktigt.
Vi har ingen som helst längtan efter barn så det kommer nog dröja måååååånga år innan vi ens börjar fundera på det men eftersom vi väldigt gärna vill gifta oss så blir det helt enkelt så att det kommer först. För oss har äktenskap ingenting med barn att göra så vilket som kommer först handlar mer om vad som känns rätt just nu. Vi gifter oss för att vi vill dela våra liv tillsammans och för att det finns en stor juridisk trygghet i att vara gift.
Jag tycker dock att det verkar mest praktiskt att gifta sig först eftersom man då slipper tänka på barnvakt och kan åka på bröllopsresa hur länge man vill
Ja vi kommer ju inte kunna göra någon semester då minsta kommer vara 9 månader, men vi ska åka på hotell 2 nätter bara. Alltid något. :)
Vi har redan två barn så nej det e inte nödvändigt att vänta! Egentligen är ju barn ett myclet större commitment än att gifta sig...vi gifter oss i sommar strax innan våra grabbar fyller 2
Andra får jättegärna skaffa barn utan att vara gift, det lägger jag mig inte i. Men för egen del har jag alltid velat vara gift först och sedan skaffa barn.
Jag vet vissa killar som tycker man känner sig låst att gifta sig, men barn tycker dom inte är några problem. Det kn jag inte förstå! :)
Vi har två barn nu och ska gifta oss om 1,5 år, så får vår del kan man ju säga att det inte spelat någon roll. :)
Alla får göra vad som passar dem bäst men själv skulle jag aldrig skaffa barn medvetet utan att vara gift...