• Lottie350

Vad kostar detta ungefär?(Karlstad)

Vad brukar en håruppsättning och make up kosta på ett ungefär?
    Hur fungerar det igentligen när man ska boka en håruppsättning och make up, man måste väl komma dit en gång innan bröllopet och bestämma frisyr och smink? Det kostar väl också antar jag?
    Tips på bra ställen i karlstad att göra detta på?

• Svar på tråden Vad kostar detta ungefär?(Karlstad)
  • sahu

Jag undrar exakt samma sak! Är själv inte från Karlstad men kommer att gifta mig där, så behöver verkligen tips på något bra ställe för hår och smink :)

• misscat81

Jag ska inte gifta mig i karlstad, utan i norra värmland, men frisören och sminkösen som ska hjälpa mig kommer från sunne. Frisören skulle ta 800:-/h och sminkösen 800:-. Frisören sa att en uppsättning brukar ta 1-1,5 timme. Då kommer de att åka till mig där jag ska gifta mig, för det är en bit från sunne, så det blir väl milersättning också, men de ska samåka med fotografen också, så det blir nog inte så dyrt.

• sahu

Okej, det lät inte så farligt.

Men är det några du känner eller hur har du dom?

• misscat81

Nej, jag fick kontakt med dem via fotografen som jag anlitat, och henne hittade jag på nätet. De tre brukar samarbeta ihop, så jag kunde ju se lite bilder på fotografens blogg på smink och frisyrer de gjort, dock inga bruduppsättningar. Men de verkar duktiga allihopa, så det känns bra!

• misscat81

Tänkte bara tillägga att provsminkning och provuppsättning ingår i priset, det tror jag att det oftast gör när det gäller brudmake- och frisyr.

• sahu

Okej, har du någon hemsida till dom?

Svar på tråden Vad kostar detta ungefär?(Karlstad)