playback i kyrkan??
Är det nån som varit med om att solisten sjungt i kyrkan till förinspelad bakgrundsmusik?? Kan ju vara fint att få med alla bakgrundskörer och alla instrument men jag har aldrig hört talas om det bara... Vad säger ni??
Är det nån som varit med om att solisten sjungt i kyrkan till förinspelad bakgrundsmusik?? Kan ju vara fint att få med alla bakgrundskörer och alla instrument men jag har aldrig hört talas om det bara... Vad säger ni??
Hmm, jag har sjungit med förinspelad bakgrundsmusik på några borgerliga vigslar, men aldrig i kyrkan. Men det har bara aldrig kommit på tal, så jag vet inte hur kyrkan ställer sig till det eller hur det skulle låta...
Har heller aldrig gjort det i kyrkan, bara borgerligt (och då faktiskt utomhus).
Vissa präster (eller kanske vissa kyrkor) vill inte ha cd-musik och skulle således inte godkänna det.
Ni får fråga där ni ska vara isf!
Men usch... Bättre att arra om låten i så fall tycker jag, sjunga till cd är ju lagom kul...
Förutom inuten ovan, så måste man kolla upp ifall det ens finns någon musikanläggning i kyrkan. Det är inte alls säkert nämligen. Och en medhavd bandspelare räcker ju knappast...
*inputen ska det stå, inte "inuten"!
Fint! Tack för alla tankar :)
Hade några kompisar som hade ett musikstycke från indianer, som i sig är fantastiskt härlig, men när det spelades upp i kyrkan så gjorde den sig inte alls. Iofs första gången som det inte var en traditionell ingångsmarsch med orgel men den blev liksom platt jämfört med när en orgel spelar.
Många kyrkor har fantastisk akustik som inte kan fångas upp av en musikspelare tyvärr.
Men det är er dag, ni bestämmer!!! :D