Inlägg från: sotast |Visa alla inlägg
  • sotast

Sex på bröllopsnatten ett måste?

Jag skulle verkligen bli uppriktigt ledsen om min blivande inte hade ansrängt sej med snygga underkläder. Det hör liksom till och det skulle kännas som om hela bröllopet var förstört om vi inte hade sex, vilken man vill ha ett sexlöst förhållande??

• sotast
    363 skrev 2011-01-26 15:35:01 följande:
    Men bara för att hon kanske är trött efter en lång dag så betyder ju inte det att ni kommer ha ett sexlöst förhållande?!
    Nej men att inviga det nya äktenskapet med sex tycker jag är en självklarhet. Hon får faktiskt ställa upp pigg eller inte!!
  • sotast
    Zelmah skrev 2011-01-26 15:48:10 följande:
    skulle inte vilja ha sex med nån som är för trött och hellre sover. Hur spännande är det om den andre bara ligger där?  Båda ska ju va sugna, det handlar ju om något ömsesidigt som båda är överens om. Vem vill ha sex med en person som egentligen inte har lust och hur bra blir det sexet? Då är det väl bättre att ha skönt sex på morgonen när båda är utvilade istället. Mycket bättre för båda. Sex är ingen rättighet, det är något man får och som båda i samspel möts upp i. Ingen ska behöva "ställa upp".. känner man sig tvingad blir man oftast inte kåt heller... Sen tror jag att mycket spänningar efter all stress kommer att släppa så man kanske inte kommer vara helt i form heller.. hört många som snackat o sprängande huvudvärk, tårar, frossa mm

Nog bra att inte förvänta sig sex, blir det sex så är det istället en positiv bonus. Fan vilken press om man är tvungen o sen inte riktigt vill liksom... Kommande sexliv påverkas ju knappast av en enda kväll.

vi kommer nog vara både trötta o fulla så det kommer nog inte att funka så bra för honom heller misstänker jag.. Dagen efter ett kalas däremot brukar vi ju vara mer än lovligt sugna Skrattande Men vi får se vad som händer! Vem vet? jag röstar "annat" eftersom det är öppet för både ja och nej. Ingen press här.
    Jodå jag håller då på filosofin "sov du så knullar jag."  Skämt åsido men jag skulle tycka att det kändes jättekonstigt att inte få älska med henne på VÅR dag. Jag gifter ju mej med hela och vill den natten ha tillgång till hela henne. Vistt ska man inte behöva ställa upp men jag tycker man iaf kan anstränga sej, det finns mycket i bröllopsplanerna som jag gärna hade vart utan men som jag gör för hennes skull. Då tycker jag hon kan anstränga sej lite för min skull också!
  • sotast

Nej när det gäller underkläder förstår jag att det kan vara mycket att tänka på. Jag önskade mej att hon skulle ha röda underkläder men det kunde tydligen synas genom klänningen. Riktigt snygga underkläder var med svårt tydligen då hon inte kan ha axelband utan måste ha någon utan då klänningen är utan.

Men det där med att byta om till andra när man kommer hem var ju en smart idé.:) Jag tycker min fästmö alltid är sexig men att göra natten lite mer speciell med riktigt snygga underkläder skulle vara super.  Precis som att ett bröllop där bruden inte har en brudklänning inte känns lika speciellt.

• sotast
    SnartFruSir skrev 2011-01-26 16:28:07 följande:
    Jag har inte bestämt underkl'der ännu. Men förmodligen bekvämt och snyggt. Däremot tänkte jag "slip into something more comfortable" på hotelrummet.

Jag tycker inte det är ett måste för alla men jag vill gärna att vår första natt som gifta ska vara speciell. Och då hade det känts lite som att man blev snuvad på konfekten om man inte älskade då. Man kan ju sova länge dagen efter liksom ;)
    Ja visst känns det lite surt om man inte skulle få älska på sin bröllopsnatt. Precis dagen efter kan man ju andas ut, sova länge och bara vara sunkig om man känner för det.
  • sotast
    Anna89 skrev 2011-01-26 16:47:46 följande:

Inför ett bröllop är det mycket planering och när väl dagen kommer så kommer man att gå på nålar hela dagen spänd utav förväntan. . Så jag tror att man är ganska "mör" när man väl kommer till hotellet eller vars man nu väljer att tillbringa bröllopsnatten.  Men det är klart.. skulle vi båda ha lust och ork så vore det ju mysigt.

Men det där med att "tillverka" barnen på bröllopsnatten är nog bara att glömma i de flesta fall.

Röstade på "annat"

Haha nja tillverka barn var väll att ta i men att öva är ju alltid trevligt;)
  • sotast
    Zelmah skrev 2011-01-26 17:19:25 följande:
    det är ju egentligen ingen åsikt så utan när man läser inläggen i tråden, som bara hade ja eller nej som alt, så ser man att med nej som svar så menar de flesta att det är inte ett måste, men verkligen ett bonus om man orkar. De flesta menade att de nog kommer vara för trötta och de som gift sig redan intygade att så var fallet. Därav flest nej-svar just för att ingen ser det som ett krav. Frågan var formulerad på samma sätt som titeln på denna tråd o sen ja o nej som alternativ. Så de flesta svarar alltså nej till att det är ett "måste", sen är/var det nog många som vill/ville ha sex på bröllopsnatten men ej orkade eller somnade med kläder o allt på så fort de landade i sängen, och det är ju en annan sak än att "nej jag vill inte ha sex alls då"

Jag hoppas ju såklart oxå på sex, men har inte massa förväntningar på att det ska bli nåt då blir jag heller inte besviken ifall vi är för fulla o trötta... klockan kommer ju ändå vara runt 2-3 på natten... gäsp!
    Okej fast jag prioriterar då hellre att vi går hem tidigare ifrån festen och inte dricker så mycket så vi orkar ha en mysig och erotisk avslutning på kvällen. Hellre då en fest som varar till 11-12 och lite mindre öl än inget sex!

Är det bara jag som prioritear lite rajtan tajtan högt upp på bröllopslistan?
  • sotast
    Zelmah skrev 2011-01-26 17:49:38 följande:
    hehe! Jo klart att man kan gå hem tidigare! Men vi e två partyprissar båda två och vi brukar aldrig vilja gå hem haha! Sen vill jag att dagen och festen ska bli så lång som möjligt och jag vill hinna umgås med så många som möjligt. Tror att dagen kommer att gå så sjukt fort! Jag vill vara med lääänge på vår fest, hur ofta samlas alla ens nära och kära på samma gång... Det kommer ju aldrig att hända igen! men sex kan vi ha varje dag precis som vi har nu :) och jag kan desutom inte på orgasm om jag så bara druckit 2 glas vin.. udden av känseln försvinner liksom där nere haha o då är det ju inte alls lika skoj! och det blir ju lätt mer än 2 glas vin! champagne, avec minst 2-3 glas vin till maten o sen ett par öl till säkert.. då är man inte precis  full men känseln är ju borta iaf...

Jag ser så mycket fram emot festen det är nog mest det... och det kommer att bli sent det vet jag... men kanske man ska försöka att dra sig vid 1-2 då... då e vi ändå duktiga :D

Vi kör nog således vårt rajtan tajtan  mycket innan o efter istället Skrattande
    Haha vilken lyx med rajtan tajtan varje dag.Skrattande Jobbigt det där med att känseln försvinner, min känsel är lika bra oavsett hur mycket jag dricker. När det kommer till sex måste det vara tråkigare att vara kvinna, ni verkar i de flesta fallen ha mer problem med orgasm än oss killar. Å andra sidan är jag ganska avundsjuk på bruden min som kan få ett par 5 orgasmar på rad, det är lyx.

Gillar ni festen och tycker den är viktig förstår jag att sexet istället inte är så viktig. De flesta av våra vänner och familjer åker en bit och många har småbarn så kommer inte bli så mycket party för oss. Prioriterar istället en mysig avslutning på kvällen med en flaska bubbel och en kåt fru i sexiga underkläder.
  • sotast
    Nalinie skrev 2011-01-26 18:11:16 följande:
    Tycker att man får ta det som det kommer och håller med om att det inte präglar livet som gifta framöver det är dumheter.
    Jag har köpt två par trosor ett par bekväma för dagen och ett par busigare för kvällen. Är rädd för att jag får sova i klänningen då jag tror han inte kommer kunna snöra ur mig ur klänningen och underkjol m,m

Börjar bli nervös inför den stora dagen.
    Haha så taskig kan han ju inte vara. Jag trasslar gärna med hur mycket snören som helst så länge jag tillslut får fram en naken fru.:) Helst min egen dock^^
Svar på tråden Sex på bröllopsnatten ett måste?