Inlägg från: Zelmah |Visa alla inlägg
  • Zelmah

Sex på bröllopsnatten ett måste?

skulle inte vilja ha sex med nån som är för trött och hellre sover. Hur spännande är det om den andre bara ligger där?  Båda ska ju va sugna, det handlar ju om något ömsesidigt som båda är överens om. Vem vill ha sex med en person som egentligen inte har lust och hur bra blir det sexet? Då är det väl bättre att ha skönt sex på morgonen när båda är utvilade istället. Mycket bättre för båda. Sex är ingen rättighet, det är något man får och som båda i samspel möts upp i. Ingen ska behöva "ställa upp".. känner man sig tvingad blir man oftast inte kåt heller... Sen tror jag att mycket spänningar efter all stress kommer att släppa så man kanske inte kommer vara helt i form heller.. hört många som snackat o sprängande huvudvärk, tårar, frossa mm

Nog bra att inte förvänta sig sex, blir det sex så är det istället en positiv bonus. Fan vilken press om man är tvungen o sen inte riktigt vill liksom... Kommande sexliv påverkas ju knappast av en enda kväll.

vi kommer nog vara både trötta o fulla så det kommer nog inte att funka så bra för honom heller misstänker jag.. Dagen efter ett kalas däremot brukar vi ju vara mer än lovligt sugna Skrattande Men vi får se vad som händer! Vem vet? jag röstar "annat" eftersom det är öppet för både ja och nej. Ingen press här.

• Zelmah

angående underkläderna så kommer jag att välja underkläder som inte syns igenom klänningen, det är det viktigaste kriteriet de måste uppfylla. Kul med snygga underkläder men de ska ju inte synas igenom liksom! Då får jag hellre byta underkläder när vi kommit till hotellet eller vart vi nu sover. Tänker ju inte ta en spetsbh med massa kanter o ojämn yta som syns utanpå. eller ett par trosor med skarvar som inte gynnar även fast de är superläckra i sig utan kläderna ovanpå..

Hatar när kanter syns, ser skabbigt ut. "Osynliga" underkläder är ju kanske inte alltid snyggast men som sagt man kan ju faktiskt byta sen om det är viktigt. Min m2b vet vilka underkläder som min klänning kräver så han bryr sig inte... men han tänder iofs på mig även fast jag är "svettig o iklädd en sopsäck" som han själv säger haha! Sexiga underkläder är mer för min egen skull känns det som, han vill bara slita av dem ändå ju Flört

• Zelmah

I en tidigare tråd var det nog ca 70%, om jag inte minns fel, som sa nej till sex på bröllopsnatten. Har även läst många ggr tidigare i tidningar att det för de flesta inte blir nåt älskande då men dagen efter istället.

Ska se om jag hittar den tråden...

• Zelmah
    sotast skrev 2011-01-26 16:58:35 följande:
    oj så vanligt, hoppas inte min fästmö är en av dem som delar den dumma åsikten.:P
    det är ju egentligen ingen åsikt så utan när man läser inläggen i tråden, som bara hade ja eller nej som alt, så ser man att med nej som svar så menar de flesta att det är inte ett måste, men verkligen ett bonus om man orkar. De flesta menade att de nog kommer vara för trötta och de som gift sig redan intygade att så var fallet. Därav flest nej-svar just för att ingen ser det som ett krav. Frågan var formulerad på samma sätt som titeln på denna tråd o sen ja o nej som alternativ. Så de flesta svarar alltså nej till att det är ett "måste", sen är/var det nog många som vill/ville ha sex på bröllopsnatten men ej orkade eller somnade med kläder o allt på så fort de landade i sängen, och det är ju en annan sak än att "nej jag vill inte ha sex alls då"

Jag hoppas ju såklart oxå på sex, men har inte massa förväntningar på att det ska bli nåt då blir jag heller inte besviken ifall vi är för fulla o trötta... klockan kommer ju ändå vara runt 2-3 på natten... gäsp!
  • Zelmah

hehe! Jo klart att man kan gå hem tidigare! Men vi e två partyprissar båda två och vi brukar aldrig vilja gå hem haha! Sen vill jag att dagen och festen ska bli så lång som möjligt och jag vill hinna umgås med så många som möjligt. Tror att dagen kommer att gå så sjukt fort! Jag vill vara med lääänge på vår fest, hur ofta samlas alla ens nära och kära på samma gång... Det kommer ju aldrig att hända igen! men sex kan vi ha varje dag precis som vi har nu :) och jag kan desutom inte på orgasm om jag så bara druckit 2 glas vin.. udden av känseln försvinner liksom där nere haha o då är det ju inte alls lika skoj! och det blir ju lätt mer än 2 glas vin! champagne, avec minst 2-3 glas vin till maten o sen ett par öl till säkert.. då är man inte precis  full men känseln är ju borta iaf...

Jag ser så mycket fram emot festen det är nog mest det... och det kommer att bli sent det vet jag... men kanske man ska försöka att dra sig vid 1-2 då... då e vi ändå duktiga :D

Vi kör nog således vårt rajtan tajtan  mycket innan o efter istället Skrattande

Svar på tråden Sex på bröllopsnatten ett måste?