Vilken musik ska ni ha när ni går in och ut ur kyrkan?
Både ni som som ska ha de "vanliga" melodierns och ni som har nå¨got annorlunda får gärna dela med er :)
Både ni som som ska ha de "vanliga" melodierns och ni som har nå¨got annorlunda får gärna dela med er :)
Jag gick in till Canon in D, tycker den är underbart vacker.
Jag hittade en gullig sång på youtube som heter "Can´t wait to marry you" som jag försöker övertyga gubben om. Vill helst att en tjej ska sjunga den live till musik medan jag går in. Dock passar den bäst om min pappa överlämnar mig isf, men det är prästen hyper-anti mot och då det inte är av vikt så struntar vi i det. Sen ska jag faktiskt sno två sånger från Victoria och Daniels bröllop. Den med Björn Skiffs och Agnes resp den med Sarah Dawn Finer! Jag vill dansa till den oerhört vanliga "Det vackraste", men mitt STORA problem är: Vad för musik är lämplig att spela under tiden alla dansar? Är det Vikingarna, Thorleifs och så? Eller vad dansar folk till? Kanske ska köra Zumba, ha haaa...
Vi har tänkt viga oss i en vacker stuga, och ska ha "From this moment on" (Shania Twain) när vi går in. Och när vi går ut blir det "Everything I do" (Bryan Adams) om jag inte hinner ändra mig innan 2 juli!?:)
Vi tänkte ha star wars the throone room när vi går in. Utgångsmusik är vi osäkra på. Jag har gett flera förslag till min blivande men han har inte gillat dem så mycket. Det blir att spåna vidare.
Min BM gillar allt som är traditionellt, men jag vill verkligen inte ha de två allra vanligaste in-/utgångslåtarna. Jag har hört dem för mycket (och den ena har jag hört med texten "Here comes the bride, all fat and wide"). Får se vad det blir. Canon in D älskar jag, men min BM tycker att den låter som begravningsmusik på orgel.
Vi kommer nog ha den traditionella Mendelsohn som inmarsch och sedan tror vi att det blir Värmlandsvisan när vi går ut.