Tanzania/Zanzibar
Jag och min sambo ska gifta oss om ett år i februari 2012 och funderar på att åka till Tanzania/Zanzibar på bröllopsresa - är det någon som har varit där på bröllopsresa och kan tipsa om något romantiskt hotell/stränder osv?
Jag och min sambo ska gifta oss om ett år i februari 2012 och funderar på att åka till Tanzania/Zanzibar på bröllopsresa - är det någon som har varit där på bröllopsresa och kan tipsa om något romantiskt hotell/stränder osv?
Mitt råd är att boka resa och hotell med en resebyrå som har erfarenhet av Tanzania. När vi var på zanzibar bodde vi i ett jättemysigt bungalowområde, men jag kan inte minnas vad det hette. Däremot blev jag lite förvånad för jag hade inte räknat med att det var farligt att vistas utanför hotellets inhägnad. Tidvattnet var extremt påtagligt och det var mycket sjöborrar i vattnet och farliga fiskar.. Jag skulle kolla så att jag verkligen hamnade på en bra strand och område. Sedan får ni inte missa att simma med delfiner då ni är där och ta en giudad båttur, det är så makalöst vackert! Det är nära och billigt att åka till Kenya. Vi var på safari i några dagar på den kenyanska och tanzanianska sidan. Lion Hill var ett mycket lyxigt och helt underbart hotell på den afrikanska steppen. Att åka dit på bröllpsresa skulle vara en dröm!
Hittade några länkar, men bilderna gör inte hotellet rättvisa..
http://www.google.se/images?q=lion+hill+lodge+nakuru&hl=sv&prmd=ivnsm&source=lnms&tbs=isch:1&ei=zy1DTc79LcnsOb_13McB&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&sqi=2&ved=0CBAQ_AUoAQ&biw=1680&bih=882
http://www.sarovahotels.com/lionhill/gallery
Hejsan,
Jag har varit i Kenya i kombo med Zanzibar, inte på bröllopsresa men ändå :)
Använd en bra resebyrå, det är otroligt mycket logistik att ordna som är svårt att göra hemifrån så se till att du har en bra resebyrå som backar upp.
Skicka ett meddelande om du vill ha mer info och bilder.
Hej! Jag har varit på Zanzibar en gång tidigare, kan verkligen rekommendera det stället. Vi har bokat safari 8 dagar i Kenya och 8 dagar på Zanzibar som bröllopsresa nu. Åker i juli. Vi valde att boka med African Safari Tours, de tär som tidigare skribrent skriver, viktigt att man tar en seriös byrå som fixar allt med lodger, safariparksinträde, bra hotell, flyg till Zanzibar osv.
Vi valde att boka med lite lyxigare hotell eftersom det är smekmånad..