• Lottie350

Hur gör jag denna?

Jag har suttit och funderat på hur jag ska göra inbjudningskortena. Har kommit på på ett ungefär hur jag vill ha de men vet inte riktigt hur jag ska göra.
    Ja en bild säger väl mer än tusen ord:

Det är skissen jag har gjort
    Det jag funderar på är hur jag ska få bilden sådär?  Jag skulle vilja ha bilden tryckt på papper så men känner ingen som har en färgskrivare så kan inte göra det själv.
    Har funderat på att skicka efter foton och sedan klistra på, det är ju ett val men är tveksam på att det blir fint.
    Håå har ni några tips till mig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 19:16
    Känns som att fotot blir för stort också om jag framkallar de.
  • Svar på tråden Hur gör jag denna?
  • Oniq

Kontakta närmaste tryckeri, dom är väldigt duktiga på att fixa sådant. Bestäm mått och text så kan dom nog ordna resten - eller tala om hur dom vill att du ska göra det så att de bara kan skriva ut det åt dig.

• Oniq

!
    Glömde att säga:
    Jättefint kort!

• TheD

Ett väldigt sött kort! Åh, jag vill ha en bebis nu... :) Men den processen ska göras under bröllopsresan i höst :p

• MrsT2011

Antingen kan du prata med en fotoaffär eller ett tryckeri. Eller så kan du köpa en bra multifunktionskrivare, det finns jättebra för strax under tusenlappen och fotokvalitén är kanon redan i den prisklassen. (Vi har en från HP.)

• Sebastiána

Det beror på vad man har tillgång till. Jag hade gjort ett original i InDesign och skickat till tryckeri (fast då måste man ta bilden också så att man har rättigheterna till den).

• Sebastiána
    TheD skrev 2011-01-28 19:46:34 följande:
    Ett väldigt sött kort! Åh, jag vill ha en bebis nu... :) Men den processen ska göras under bröllopsresan i höst :p
  • Sebastiána
    MrsT2011 skrev 2011-01-28 19:50:34 följande:
    Antingen kan du prata med en fotoaffär eller ett tryckeri. Eller så kan du köpa en bra multifunktionskrivare, det finns jättebra för strax under tusenlappen och fotokvalitén är kanon redan i den prisklassen. (Vi har en från HP.)
    Men man kanske vill ha bilden ända ut i kanten. Det klarar inte många skrivare (kanske den du nämner förstås, det vet jag inte).

...och JÄTTEFINT KORT!
  • Lottie350

Någon skrivare tänkte jag inte köpa, blir lite dyrare inbjudningskort än jag tänkt mig då ;P Men tack för tipset iaf.
    Jag har själv tagit kortet :) Tack så jättemycket, kul att ni gillade kortet :D
    Men Jag ska kolla en tryckeri, finns faktiskt ett som ligger i huset bredvid.

• förlovadflicka

Måste bara säga att jag älskar den bilden alltså, fy vad underbar!

• Lottie350
    förlovadflicka skrev 2011-01-28 20:44:48 följande:
    Måste bara säga att jag älskar den bilden alltså, fy vad underbar!
    Vad roligt att du tycker det Skrattande Tack !
  • Lottie350

Jag gick en annan väg. Det ska fortfarande se ut på ett ungefär som på bilden men jag ska fixa det sjäv.
    Vad idag på panduro och köpte papper och lite tillbehör.

Jag har också bestält foton som jag hade tänkt att klistra på och sedan vid kanten sätta spets. Sen skriver jag själv lite mer personligt. Info om vilken kyrka och tid osv..
    Vill börja pyssla nuuu!

Svar på tråden Hur gör jag denna?